/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ADSL-splitter?
Fra : Kenzzo
Vist : 806 gange
100 point
Dato : 07-11-12 15:02

Halløj!

Har et adsl kabel til at gå ind i huset nu, men vil gerne flytte forbindelsen til et andet rum, hvor jeg bare har et telefon stik.

Har prøvet at sætte routeren dertil, men det lader ikke til at virke. Skal der sættes en splitter på eller noget andet?

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 07-11-12 15:35

Hejsa

du skal bruge det der hedder en switch...

du kan få dem i mange størrelser

Faldt lige over et link her

http://www.avxperten.dk/netvaerkskabel-og-tilbehoer/netvaerk-switch/netvaerk-switch.asp?gclid=CMam2tyJvbMCFY53cAodOUcAJQ

Kender ikke firmaet, vil jeg godt sige

Kommentar
Fra : Kenzzo

Dato : 07-11-12 15:40

Tror du har misforstået mig :)

Jeg vil bare sætte routeren til et andet tlf-stik, ikke videreføre forbindelsen :)

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 07-11-12 15:44

Så skal du forlænge det kabel du har.

Man kan normalt kun tage fra husets første telefonstik og ikke de andre

hvis det er sådan du mener..

Så må du forlænge det bestående, eller alligevel bruge en switch som mellemled...

men kan din trådløse router ikke nå derfra hvor det kommer ind, og til din PC

så er problemet løst, ellers forstår jeg nok ikke din problematik

Kommentar
Fra : Kenzzo

Dato : 07-11-12 15:49

Ja spørgsmålet lød på, om man ikke kan bruge de andre telefonstik, så det ikke var nødvendigt at trække et kabel

Men det kan ikke lade sig gøre så :)

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 07-11-12 15:51

Ikke ud fra mine erfaringer, og ikke ud fra mit teleselskabs anvisninger ( TDC)

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 07-11-12 16:37

Telefon/adsl installatin kan være lavet forslelligt.
det kan være på to forskellige ledningspar helt fra centralen. I så fald er adsl normalt kun ført til et eneste "telefonstik". Sådan er mi lavet.

Mere almindeligt er det at folk har telefon og adsl via en og samme ledning (par siger telefonfolket).

Men en tilsluttet telefon ville ødelægge adsl signalet og lyde besynderligt, hvis der ikke var gjort noget særligt. Det særlige er et lille filter som sidder et sted ved et enkeltt telefonstik. filteret deler i adsl signal ( som kun er på det ene stilk) og telefonsignal, som føres til husets andre telefonstik.
Hvis du forstår princippet kan du bare flytte filteret, og have din adsl tilslutning andre steder.

Det kan dog give bøvl med ledninger til andre telefoner, afhængig af hvordan ledningsføringen er i huset.

Godkendelse af svar
Fra : Kenzzo

Dato : 08-11-12 09:19

Tak for svaret transor.