/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fjernelse af Norton antivirus
Fra : kmb1969
Vist : 743 gange
500 point
Dato : 06-11-12 21:10

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg skal have installeret TDC-sikkerhedspakke på vores pcére, hvor der i forvejen er installeret Norton.

Det er ikke lykkedes mig at fjerne Norton (kontrolpanel-fjern program), TDC-sikkerhedspakke kan heller ikke fjerne Norton og TDC-support kan ikke hjælpe mig (i hvert fald ikke den nørd jeg fik fat i).

Er der nogen der har de gyldne råd til hvordan jeg får fjernet Norton???????????

Jeg får ikke kigget her igen på det før torsdag, men kom endelig med nogle forslag.

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 06-11-12 21:25

Hent et lille værktøj fra Norton. Har brugt det et par gange. Prøv om det ikke kan fjerne dit norton.

Link:

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 510 point
Dato : 06-11-12 21:32
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-11-12 22:06

Det er egentligt utroligt, at det program (Norton) er så dårligt, at det ikke engang kan fjerne sig selv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-11-12 07:28

Mange programmer kan fjernes ved bare at prøve en geninstallering, så får man muligheden for at reparere eller fjerne, så måske var det en mulighed.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-11-12 23:04

Nortorn lægger en del filer i registreringsbasen. Og derfor popper de op hele tiden.

Eneste mulighed er at fjerne dem fra registreringsdatabasen. Og er du ikke selv rigtig god til computere, så få en anden til at gøre det.

Men den registreringsbase skal renses for at få Norton helt væk.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-11-12 09:24

Du kan hente og bruge Revo Uninstaller, den er gratis og effektiv. Både min kone og jeg bruger den jævnligt og den kan scanne for efterladenskaber i registreringdatabasen og fjerne dem. Skal jeg fjerne programmer er det altid den jeg bruger.

Du kan bare Google den

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-11-12 17:26

Du skal hverken ind i regdb eller hente Revo for at afinstallere det, hent det værktøj fra wachers link:
http://kortlink.dk/symantec/4rym
og læs evt om det på dette https://www-secure.symantec.com/norton-support/jsp/help-solutions.jsp?docid=kb20080710133834EN_EndUserProfile_da_dk&product=home&pvid=f-home&version=1&lg=en&ct=us

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-11-12 19:53

Som @kj skriver så prøv Revo uninstaller (gratis) og afinstallér det derfra, det virkede for mig, kan hentes her: http://programmer.downloadcentral.dk/?RevoUninstaller/Uninstallers/Tweaks/3085

Clou

Kommentar
Fra : kj

Dato : 10-11-12 10:29

REVO har den fordel at den renser registreringsdatabasen, når programmet er afinstalleret, søger REVO efter efterladenskaber i registreringsdatabasen.

Godkendelse af svar
Fra : kmb1969

Dato : 15-12-12 12:03

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-12 12:14

velbekomme