/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / 3D Studio / Spørgsmål
10  bentjuul 190
Fra VHS til pc´er
Fra : JHemdrup
Vist : 444 gange
20 point
Dato : 03-06-03 23:14

Jeg vil gerne have lavet mine VHS film om til vcd,men ved ikke hvad jeg skal bruge til det (ud over firewire) og hvor jeg kan få det. jeg har fundet et prg der hedder powervcr3 på download.dk ,men der var ret kraftige begrænsninger på det og der må også skulle nogle adaptere til video´en .
Mvh JH

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 30 point
Dato : 03-06-03 23:27

Hej JHemdrup

Hvis det er fra din videomaskine inde under fjernsynet du skal spille over, vil jeg råde dig til at købe et analogt grabberkort. Jeg mener ikke du kan benytte firewire i denne sammenhæng.

Der er flere muligheder:

1. Du kan købe et grafikkort med video-in. Det er den billige løsning, men kan dog bruges, hvis man alligevel står og skal købe grafikkort.

2. Du kan købe et rigtigt grabberkort. Et rigtigt grabberkort fås til ca 2000 kr. inklusiv en nem og god software. Jeg selv har Pinacle DC10+ som jeg er yderst tilfreds med, men der findes andre og billigere løsninger også.

Prøv at tage et kig her for at samle inspiration: http://www.videoredigering.dk/

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : JHemdrup

Dato : 04-06-03 06:23

Tak for svaret srhansen.