/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
tom tom GPS
Fra : denevigeuheldige
Vist : 613 gange
50 point
Dato : 06-11-12 11:58

Jeg har købt et årsabonnement på fotofælder i Danmark men selv efter nyeste opdatering virker det bare ikke. Har I samme problem?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-11-12 12:03

- nej, vi kører ordentligt...

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 06-11-12 12:23

Ja det er jo så den slags unødige svar der er helt irellevant i forhold til mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-12 14:32

Hvorfor har du dog spildt penge på den slags....

De FASTE fotofælder forsvinder jo - man bruger nu mobile enheder og der virker dit Tom Tom abo IKKE....

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 06-11-12 14:46

Jeg har kun haft min nye tomtom i kort tid, så jeg har ikke prøvet at få en besked på en fotofælde.
De findes ikke her i det mørke Jylland, da vi køre ordentlig.

vic200

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 50 point
Dato : 06-11-12 15:31

Citat
- nej, vi kører ordentligt...

... når / hvis jeg kører, og overholder hastigheden + 5 - 10%
så bliver de bagvedkørende aggressive, hidsige, trutter i hornet, og truer
måde med fingeren og knyttede næver,.....

men hvis jeg holder et kamera synligt i sideruden,.. får de hurtigt 'nallerne' til sig igen,..

men fornylig fik jeg (naturligvis ved et uheld) en fartbøde,
en efterfølgende ansøgning om nedsættelse, resulterede dog i en nedsættelse med 50%
vist nok pgra. alder,....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-11-12 15:38

Fra Tom Tom:
"
Spar penge med advarsler om mobile og faste fotofælder.
Hvert år rammes flere og flere bilister af dyre bøder. Derfor får du ikke kun en sikker kørsel, når du ved, hvor fotofælderne er - du kan også spare penge.

TomTom Mobile fotofælder giver dig advarsler i god tid om fast placerede fotofælder og advarsler i realtid om mobile fotofælder.

Du bliver også advaret om jernbaneoverskæringer, kontroller af gennemsnitshastighed, hotspots med sandsynlighed for mobile fotofælder samt særligt farlige steder.

Tjenesten fungerer også, når du kører i udlandet, idet den dækker 25 europæiske lande.

Så nu er det slut med at bekymre sig om fotofælder. Du får hjælp til at undgå fartbøder og køre sikkert og afslappet, uanset hvor du er.
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-11-12 15:43

Du bliver altså kun advaret med:
>hotspots med sandsynlighed for mobile fotofælder samt særligt farlige steder.

Og noget jeg ikke forstår:
>Du får hjælp til at undgå fartbøder og køre sikkert og afslappet, uanset hvor du er.

Hvordan kører man sikkert og afslappet når man kører for hurtigt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-12 15:44

Citat
og advarsler i realtid om mobile fotofælder.

Den er vist REN REKLAME

Betaler de så bøden hvis den ikke reagerer

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 06-11-12 16:26

Jeg har tomtom
Jeg har den med "mapshare"
Jeg har købt kortopdateringer
Jeg har fra start (marts '12) via såvel mapshare som mail meddelt, at adgangen til husnumrene fra 1-27 på en vej i Herlev mangler i kortmaterialet .

Og hvad er der sket? Over hele hovedet: Ikke en hujende f..!

Jeg kan stadig ikke navigere til min 90årige mors adresse! Jeg kan heldigvis finde den uden, men det var der nogen af hendes fødselsdagsgæster, der ikke kunne.

Gæt hvem, der har haft sin sidste tomtom

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 06-11-12 16:28

Og jeg mener hver eneste smiley

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-11-12 16:45

Så må jeg protestere, Tom Tom er god nok til det den er beregnet til...

Selv har jeg ikke én, men min bror har, og vi kørte på weekend tur, hvor han slog den til,
den fandt et aldeles øde hotel i Marsken nord for Husum,
og den dirigerede mig gennem Kiel, med vognbane skift og det hele
til et ikke helt så afsides hotel i de Holstenske Alper...

Men at advare mod fotofælder, det kan ikke være lovligt?

Selv om jeg har et klip, der skyldes forældede hastigheds grænser ude vest på i Jylland,
når jeg får det næste, køber jeg måske en Tom Tom, eller noget der er endnu bedre??

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 06-11-12 17:15

Den er nogen gange bedre til det, den ikke er beregnet til(finde rundt med båd på kanalerne mellem Rostock og Berlin), end til at finde en vej(som vel at mærke tydeligt fremgår af såvel googlemaps som krak) i Herlev.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-11-12 19:32

"Tillykke" med dit uheldige forsøg på at overtræde færdselsloven.

Hvis det er dit livssyn,kan hverken en Tom Tom,eller Garmin hjælpe dig.Heldigvis...for os andre.

Iøvrigt tror jeg ikke Garmin er bedre.Har selv een.

M.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 07-11-12 01:58

Hvorfor køre du ikke bare ordentlig og lader være med at være en fare for andre?
alan57

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 08-11-12 00:24

O-HOO, der er nok gang i gloriepudseriet

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 08-11-12 02:39

O-HOO nej der er ej, men der er sku andre på vejen end denevigeuheldige, hvad med din søn/datter mor eller far?
Der er sku en grund til at der er regler i trafikken og hvis det er gloriepudseriet så fint med mig du, det at køre er sku ikke en leg, politiet skulle tage køretøjet med det samme, hvis du vil køre for sjovt så kør på en bane og leg lige så meget du vil, men lad være at lege hvor der er risiko for uheld.
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-11-12 09:06

Citat
O-HOO, der er nok gang i gloriepudseriet

Behøves ikke.Min skinner i forvejen,så jeg må have solbriller på.Jeg har lige haft 50 års jubilæum,med mit kørekort.Og mit tilskud til statskassen,gennem færdselsloven,består i en parkeringsbøde på 110 kr....indrømmet,jeg har været heldig.

Men jeg har ikke ondt af dem,der bevidst overtræder loven.Lad dem endelig betale.
Butikstyverier,går måske også fire ud af fem gange.Men pludseligt bliver man knaldet...godt for det.

Nogen vil måske spørge,hvad har butikstyverier og for høj hastighed,med hinanden at gøre.Meget simpelt.Begge dele er overtrædelser af loven.Og hvis der ikke var repressalier,ville det hele jo ende i anarki.

M.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 08-11-12 10:07

Ja Mosebaek, men der er en ting mere, ingen mister livet ved butikstyveri, det sker ofter end vi regner med fordi nogle klovner tror at de kan køre bil, de har jo beviset i pungen i form af et førebevis, jeg har tit hørt drengebørn der har fået et kørekort, sige sker der en ulykke så er det ikke min skyld men en eller anden gammel idiot der ikke kan køre, for jeg ved sku hvor har min bil, jeg har selv sagt sådan noget bavl og mine kammerater grinede enig med mig, og vi var enigt i at folk på over 40 år skulle ikke have lov til at køre bil, men man kan heldigvis blive kloger.
alan57

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 06-01-13 23:27

Tak for svaret EA_HS.