/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Importer kontaktpersoner mislykkes
Fra : kipumi
Vist : 491 gange
500 point
Dato : 01-11-12 16:40

Mit barnebarn har trykket på et eller andet, så alle mine kontaktpersoner er væk :(
jeg har printet ud, og fulgt meget nøje, hvordan jeg kan importerer fra goolemail (hvor jeg har ca. halvdelen) . og til outlook 2010. Men midtvejs står: "Klik på kommaseparerede værdier (DOS -) den linie har jeg altså slet ikke - der er mange valgmuligheder men ikke den ( der er en simiseparerede værdier - men der virker det ikke. Hvordan finder jeg den linie ? og hvor??
ER der nogen der ellers ved, hvordan jeg får mine kontaktpersoner frem igen. eller er de slettet for altid. Jeg kan jo ikke huske mere end nogle få, og er ret frustreret. Håber der e rnogen der ved noget - og kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-11-12 17:08

prøv at se i din slettede post. Der findes slettede kontaktpersoner, som en særlig katerori. sorter efter kategori og mærk alle kontaktpersoner af . Derefter flyttes de i et hug til din kontaktpersonliste.
Hvis du ikke forstår det, så læs en udførlig vejledning . Kan købes i boghandelen eller lånes på biblioteket.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-11-12 17:10

Ellers er problemet vel ikke større end at du kan gendanne en pst fil fra din backup og importere alle kontakter fra den.

Hvis du lader et barn lege med computer eog ikke har backup, kan dine data vel ikke være så vigtige.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 01-11-12 18:35

Ja, Transor- det var toskedumt. Jeg skrev en kort besked i outlook og havde ikke lukket ned, da vi sad og ventede på et spil, vi downloadede fra biblioteket - jeg vendte hovedet væk et kort sekund.Meget meget dumt. Jo jeg har en ekstern harddisk med backup af alt, men jeg har ikke pc-forstand, og ved ikke, hvordan jeg finder mailadresserne på den, og får dem ført over. Måske ved du det ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-11-12 22:31

Tag et kig efter backup.pst eller archive.pst i en folder der hedder noget med Microsoft Office Personal Folders

Der skulle de gerne befinde sig...

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 250 point
Dato : 01-11-12 23:33

outlok gemmer normalt sine data i en eller flere filer som hedder noget med .pst.

De kanligge forskellige steder alt efter hvordan computeren er configureret.

start med at åbne outlook i postområdet . "mappen" med slettet post . klik øvers på mærket med søjlen for kaategorien. Så sorteres de slettede (men stadig gemte) postmeddelelser efter kategori.
Den katgori som er mærket med et stiliseret visitkort , er de slettede adresser. mærk den alle af højreklik og bed om at de gendannes på det oprindelige sted. Så har du dine adresser tilbage.

Det der er lidt underligt, er at slettede adresser gemmes som slettet mail. Det er ikke logisk, men sådan er microsoft nu engang.

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 27-11-12 14:25

Tak for svaret transor.