/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win 8
Fra : ultra2
Vist : 878 gange
100 point
Dato : 31-10-12 21:44

kommer den ned som iso
havad med dvd drev

så står der mediecenter

skal man så købe for at få det med ??????????????????

kører win 7 pro.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-10-12 22:20

Hvis du kører win 7 pro er det måske lidt frås at skifte til Win 8. Men hvis du nu ikke kan lade være så!

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 31-10-12 22:26

Ja jeg købte det. De havde godt nok lovet at det fulgte med men jeg gad ikke gå videre med det så jeg købte det for ca 80 Kr + 229 for W8 professionel. Det funker fint. Starter op som lyn og torden. Sikken en forskel fra Vista som jeg opgraderede fra.
MVH chaufrat

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 31-10-12 23:05

ved i om det er en iso fil man henter

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 31-10-12 23:11

Jeg downloadede fra microsoft.dk. Det var der ingen problemer med man bliver taget i hånden og ført gennem processen.

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/buy?ocid=GA8_O_MSCOM_Prog_FPP_Null_Null

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 31-10-12 23:23

den skal hentes men skal instaleres på en anden pc
derfor er det vigtigt om det er en iso eller direckte install

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 31-10-12 23:45

Det er direkte install. Altså ikke en iso som du kan brænde på en CD sory.
MVH chaufrat

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 01-11-12 03:44

PC world har en række billeder mens der installeres en Windows 8 pro:
http://www.pcworld.dk/galleri/windows8installation
jeg installerede direkte som de har valgt at gøre i artiklen, Windows 8 pro koster kun 229 kr. her i begyndelsen, det er sikkert for at få brugerne til at skifte til Windows 8 at den ikke skal blive en fiasko som Windows Vista blev, der ville brugerne i udstrakt grad beholde Windows XP.
Du kan vælge at installere fra et medie, måske en ISO men der kræves at der er en Windows på computeren du vil installere på og du bør have internet forbindelse mens der installeres, Windows 8 er i den grad skabt til at være online hele tiden så glem den hvis ikke vil have internet forbindelse på computeren.
Der skrives i artiklen at man skal indtaste den produkt nøgle som blev leveret sammen med kvitteringen på købet, jeg har på intet tidspunkt stødt på en mulighed for at skrive nøglen til min version af Windows 8 og ved ikke hvorfor, jeg opgraderede fra Windows XP pro og valgte som før skrevet at installere direkte.
Du kan købe en DVD med Windows 8 men den koster cirka det dobbelte af internet prisen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-11-12 06:41

o.v.n har en god pointe med at Win8 helst skal være på nettet hele tiden. Så er det bare og hente det ned på den pc som det skal installeres på

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-12 09:09

Altså - win 8 kan hentes på 3 måder.

Du får valget når den er hentet.
Direkte installation fra skrivebordet når den (2 GB ) er hentet.
Den kan lægges på et medie:
1. Som iso fil der kan brændes
2. Eller lægges på en pendrive større end 2,1 GB (4 GB)

Jeg kan ikke fornemme at den knytter sig til styresystemet hvor den bliver hentet fra.
Endelig kan der tilkøbes ( 119 kr.) en DVD som kan bruges.

Ps. Til dem som har valgt Dansk....................Står der settings eller indstillinger ude i højre bar. ??
Jeg tror nemlig at det er en blanding af Dansk og Engelsk jeg har hentet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-12 09:45

Sorry - jeg så ikke linket fra OVN

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-12 09:51

ultra2 - du kan få mediecenter (ej microsoft) ganske gratis og det kører på en memorystick.
http://xbmc.org/skins/
Hvis det hentes og bruges rigtigt kan det ligge på en 2 GB stick.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-12 19:26

Windows 8 trick.
Hvis du ikke kan finde rundt så:
Klik på skrivebordet.
Og du kan lave en ny mappe og omdøbe den til:

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

Evt. vælg at den kan ligge på skrivebordet
Så skulle den være klaret...............alt er stablet så du kan se det ved at klikke på det nye ikon.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-11-12 13:33

efter alle de oplysninger så beholder jeg min win 7 intil at jeg skal have en ny bærebar

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 02-11-12 13:34

Tak for svaret o.v.n..