/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
WORD 97
Fra : masteraugust0
Vist : 507 gange
500 point
Dato : 03-06-03 19:39

Jeg forsøger i øjeblikket at sætte billeder ind ved siden af en sang.
Problemet er bl.a. at jeg ikke kan placere billeder ved siden af teksten.
Hvordan gør jeg billederne mindre således at det hele kan være på et enkelt ark.???

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 03-06-03 19:48

Marker dit indsatte billede. Klik på det icon der ligner en puddelhund (tekstombrydning) Vælg rediger ombrydningspunkter.

Nu kan du flytte billedet hvorhen du vil.

Mvh
Frank

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 510 point
Dato : 03-06-03 19:53

Denne forklaring er måske bedre:

Du kan ombryde tekst omkring et billede eller tegneobjekt.
Marker billedet eller tegneobjektet.

Klik på kommandoen for den type objekt, du vil markere, i menuen Formater – f.eks. Autofigur eller Billede – og klik derefter på fanen Layout.

Vælg den ønskede ombrydning.
Hvis du vil have hjælp til en indstilling, skal du klikke på spørgsmålstegnet og derefter klikke på indstillingen.

Bemærk!

Hvis du vil se flere indstillinger for ombrydning og tekstretning og afstand fra teksten, skal du klikke på Avanceret under fanen Layout og derefter klikke på fanen Tekstombrydning.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : elynge

Dato : 03-06-03 20:07

Indsæt først en tekstboks

Mens cursor står i tekstboksen indsættes billedet. Herefter kan du frit flytte rundt med billedet ved at flytte tekstboksen.

Du kan ændre udseende af ramme m.m. ved højre klikke med musen over rammen og vælge de ønskede optioner

Mvh
ELM

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 04-06-03 10:12

Højreklik på dit billede, så dukker der en dialogboks op. Her skal du ned på nederste linie og vælge Formater billede. En ny boks dukker op, hvor du kan indstille scalering, tekstombrydning, beskæring, placering osv. Og så det gode ved denne boks Du kan nulstille hver enkelt funktion for sig, så den går tilbage til oprindelig størrelse eller beskæring osv. Vældigt praktisk i forhold til den almindelige fortrydfunktion.

Mange hilsner
Rikke

Godkendelse af svar
Fra : masteraugust0

Dato : 24-02-05 13:56

Tak for svaret Franksp.