/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
cd/dvd
Fra : kivi
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 29-10-12 18:37

jeg har fået foræret en cd/dvd med windows 7 professional på , og den ser ægte ud , men når jeg prøver at installere siger den ingen boot og så sker der ikke mere men når jeg åbner den på min anden pc ser det rigtig ud alt sammen så er der nogen med gode råd er de velkommen , kan man eventuel brænde den om med boot ,den er sat til at boote fra cd , så ???

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-10-12 18:39

hvis du vil opgradere behøver du ikke boot,men læg den i drevet og vælg indstallere

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-10-12 18:40

mens den windows du vil opgradere fra køre.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 29-10-12 18:46

ja men jeg vil installere på en tom harddisk jeg skal ikke opgradere noget

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-10-12 18:49

check nu at din computer kan og er indstillet til at boode fra det drevet. Er det et dvd drev du har ?

et cd drev kan ikke læse dvd.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 29-10-12 18:53

ja alt er som det skal være jeg har en anden harddisk hvor alt kører som det skal

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-10-12 19:07

Hvilke mapper er der på dvd'en?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-10-12 20:34

Citat
ja men jeg vil installere på en tom harddisk jeg skal ikke opgradere noget

Så skal du starte op fra din nuværende installation og ellers vælge hvor du vil have det til at ligge (tom hardisk) Ikke alle Windows kan bootes fra, men skal startes fra et eksisterende system.
Citat
den ser ægte ud

Det gør alt, nu omdage, men start install fra din nuværende system og så vælg hvor det skal ligge
går ud fra den kan starte op fra dit system, når du sætter skiven i drevet.
Det kan også være forkert udgave 32/64bits.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-10-12 22:14

Citat
Ikke alle Windows kan bootes fra, men skal startes fra et eksisterende system.

Hvor har du læst det mig-selv?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 30-10-12 07:51

ja men jeg har aldrig været ude for at man ikke kan boote fra en windows cd og jeg kan desværre ikke spørge ham som jeg har fået den af

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-10-12 08:29

Så spørger jeg lige igen, hvilke mapper og filer er der i roden af dvd'en?

Du skal have:
+boot
+efi
+sources
+support
+upgrade
autorun (ikke nødvendig ved boot)
bootmgr
setup

Har du det?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 30-10-12 08:34

dette er hvad der ligger på dvdén

boot-efi-sources-support-upgrade-autorun.inf-bootmgr-setup.exe

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-10-12 08:41

Okay, så burde du kunne boot på den. Har du en anden CD/DVD du kan prøve og boote fra?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 30-10-12 09:47

ja og der ingen problemer så hvad er der i vejen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-10-12 10:55

Hvor gammel er din computer?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 30-10-12 11:58

3-4 år

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-10-12 12:04

Så burde den kunne boot på en windows 7 dvd. Har du mulighed for at prøve med et andet drev, evt. USB-drev?

Kommer der en en fejl på skærmen når computeren har prøvet og boot på DVD'en?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 30-10-12 12:48

nej den siger bare at ikke kan finde dvdén og jeg har prøvet med et andet drev

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-10-12 13:36

Kommer der ikke nogen fejlmeddelse på skærmen?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 31-10-12 08:13

nej det gør der ikke men er der nogen som kan på en let forståelig måde sige mig om man kan lave en boot dvd

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-10-12 08:32

Man kan sagtens lave en windows dvd man kan boot fra, men jeg er bange for du ikke løser problemet med det.
Prøv og læs denne her tråd: http://forums.techarena.in/operating-systems/1174622.htm

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-12 09:03

Hvis du kan starte den fra en anden pc er det jo nok ikke dvd der noget galt med, er der ikke noget med at der kan mangle sata driver til HD, det kunne jo være at den ikke kan "se hd" eller er det kun XP!?

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 31-10-12 09:21

Citat
eller er det kun XP

Det er kun XP, MEN det gælder ikke når man skal boot HDD skal jo ikke bruges når man booter fra DVD'en, HDD skal først bruges når man skal partitionere den og vælge hvilken partition man skal installere på.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 01-11-12 07:42

Tak for svaret webnoob.jeg overvejer at smide dvdén ud og så nøjes med den jeg har

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-11-12 09:07

Du må gerne sende den til mig i stedet for at smide den ud. Vil gerne se om der er noget galt med den.