/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Behandling af Diabetes 2.
Fra : spimmer
Vist : 1176 gange
200 point
Dato : 29-10-12 12:38

Hejsa.
Tidligere i år læste jeg om en ny måde at behandle Diabetes 2 på.
Med kikkert opererede man en indre kirtel væk - og VUPTI så var Diabetesen væk.
Er der nogen, der kan give et link hertil?
spimmer.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-10-12 12:45

Hvad har det med Karriere/Penge/Investering at gøre?

Forkert gruppe.

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 29-10-12 12:46

Man skal ikke tro på alt, hvad man hører/læser, og jeg ville være dybt skeptisk, hvis jeg var dig mht den påståede nyhed. Hvis der var nogen form for hold i historien, ville kursen på Novo Nordisk aktier nok have reageret aldeles voldsomt - hvilket ikke er tilfældet.

Mvh

Claus Silfverberg
DAF-direktør 1995-2007

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 29-10-12 12:51

Nu ved jeg ikke lige hvad du snakker om.

Man kan ved Type 1 lave indoperere en ny bugspytkirtel, da beta-cellerne i den man har ikke laver insulin.
ved Type 2 hvor man ikke kan optage den insulin der bliver lavet og bugspytkirtel i starten derfor laver for meget og hen af vejen ikke kan lave nok har det vist sig at de slankeoperationer man laver har haft en effekt, jeg har ikke hørt noget om at man ved hvorfor.

Men ved Type 2 kender jeg ikke nogen operation hvis man fjerner en kirtel og kan ikke lige se hvordan det skulle hjælpe.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 210 point
Dato : 29-10-12 13:07

hej spimmer.
Det må være denne udsendelse du tænker på.
http://www.diabetes.dk/Aktuelt/Nyheder/2012/Martins_diabetes.aspx

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-10-12 13:35

Man har altid vidst, at man kunne kurere diabetes 2 ved vægttab .

Den operation du nævner er netop fedmeoperation ,selv siger lægerne at de ikke ved hvorfor der er den sidegevinst ved operationen, men man taber sig jo netop ved en fedmeoperation, så det burde være indlysende

http://www.google.dk/webhp?source=search_app#hl=da&sclient=psy-ab&q=diabetes+2%2Bkikkertoperation&oq=diabetes+2%2Bkikkertoperation&gs_l=hp.3...966.20076.0.20550.27.24.0.3.3.1.113.2118.20j4.24.0...0.0...1c.1.zlmF-s2ge0Q&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=331a982bd1a02e76&bpcl=35466521&biw=1600&bih=775

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-10-12 15:05
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-10-12 15:27

Glem alt om fedme operationer og gør som min bror og jeg:

Min ældre bror var tæt på 90 kg og fik konstateret diabetes 2, så ændrede han leve vaner,
spiste sundt, motionerede og tabte sig 12-15 kg, til en legemsvægt hans insulin forsyning kan klare.

Selv om jeg er mindre, nåede jeg, da jeg blev alene og levede usundt, op på 80 kg,
og jeg var lige på grænsen til diabetes 2...

Men belært af min brors erfaringer ændrede jeg også levevis, ikke helt så drastisk,
men jeg er nu nået ned på min kamp vægt på ca 74 kg, og det er
hvad min insulin forsyning kan klare...

Så du skal bare motionere og spise sundt og rigtigt, indtil du når ned på den vægt,
som din insulin forsyning kan klare...

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 30-10-12 09:23

Det lyder som et godt investeringsråd fra Svend Giversen.

Mvh

Claus

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 07-12-12 05:57

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-03-13 11:28

Hej Spimmer!

Metformin er sagen. Metformin i resten af dine levedage. Metformin giver vægttab via svigtende lyst til at fylde vommen op - og skidtet virker fint.

God vind.

Mvh.
Tonganeseren