|
| Outlook - email når mødelokale bookes Fra : svak | Vist : 678 gange 200 point Dato : 29-10-12 11:42 |
|
Hej
Kan det i Office 2010 lade sig gøre - standard eller fx via en add-on eller lignende - at få Outlook til at sende en email/notifikation til en eller flere medarbejdere, når
1. et møde bookes
2. der sker ændringer i en eksisterende booking
3. et møde slettes?
Hvis ja, hvordan gøres det?
På forhånd tak
| |
| Kommentar Fra : svak |
Dato : 29-10-12 12:45 |
|
Hej igen - jeg kan se, at mit spørgsmål kan misforstås, så her kommer lidt mere info:
Der skal være et møde.
En medarbejder indkalder flere andre medarbejdere og booket - i samme vindue - et lokale til mødet.
Jeg er ude på at køkkenpersonalet - der ikke skal deltage i mødet - får besked når, et møde bookes, slettes eller ændres.
Løsningen skal ikke være, at køkkenpersonalet medbookes for at blive orienteret om ændringer.
De får i dag deres informationer fra mødelokalets kalender.
Jeg er helt med på den funktionalitet, som webnoob og Fijala beskriver ovenfor, men det er ikke det, jeg er ude efter.
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 29-10-12 13:38 |
| | |
| Kommentar Fra : svak |
Dato : 29-10-12 13:52 |
|
webnoob, tak for inputtet
Nordsted1, jeg nævner, at det skal være i office 2010, derfor kan jeg ikke bruge doodle til noget.
| |
| Kommentar Fra : meiland |
Dato : 29-10-12 14:58 |
|
Der findes ingen smart løsning, men har er et par forslag, men det kræver at køkkenpersonalet har adgang til mail/kalender.
1: Giv køkkenpersonalet adgang til mødelokalets kalender (i hvert fald kigge adgang). Så kan de selv checke kalenderen, uden at få mails/indkaldelser
2: Opret en mailgruppe (f.eks. møde-service) og få kollegerne til at tilføje den hver gang. Mailgruppen skal naturligvis indeholde køkkenpersonalet
På mit arbejde holder receptionisten styr på reservationer og informerer køkkenpersonalet (1 person, der ikke har adgang til pc (i hvert fald ikke i køknet)).
/meiland
| |
| Kommentar Fra : svak |
Dato : 30-10-12 06:48 |
|
Mailand
1. De har adgang - men jeg er ude efter at de får en email hver gang, der er en ændring i et mødelokales kalender, så de ikke behøver at sidde og tjekke kalenderne for ændringer.
2. Det er en manuel proces, som vi har prøvet. Det bliver ikke husket af dem, der booker lokalerne.
Fijala - se punkt 2 ovenfor.
Tak for at I bliver ved med at komme med gode forslag
| |
|
Vi har en effektiv regel:
Dem, der glemmer at give køkkenet besked, skal SELV ordne kaffe, brød, opdækning, afrydning, OPVASK, osv.
De lærer det lynhurtigt !
I stedet for, at køkkenet er sidste led i info-kæden,
kan køkkenet være første led i info-kæden:
Møde-indkalderne gives permanent afsende-adgang til køkkenets kalender/mail
og afsender indkaldelsen
FRA køkkenets kalender/mail,
så køkkenet altid ved besked.
Mvh W
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|