/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Der er gået dril i Avast Antivirus
Fra : poten
Vist : 1341 gange
200 point
Dato : 29-10-12 09:44

Jeg kører Windows 7 og ville installere Avast Antivirus.

Nu er det så sket det at installationen ikke forløb planmæssigt så jeg kan hverken få antivirus til at køre og ej heller få det afinstalleret igen...

Hvad gør jeg i denne situation.

Der står i en dialogboks et eller andet sted undervejs i roderiet:

AAVM SUBSYSTEM HAR FUNDET RPC FEJL

Jeg kan så ikke lige finde noget om det, så derfor HJÆLP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-12 10:01

Hvad har du da brugt INDEN du ville installere Avast ?????

Fejlen kan nemlig skyldes at maskinen allerede ER inficeret - og derfor stopper installationen....

Endelig kan det være noget så simpelt som din firewall der blokerer for installationen....

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 29-10-12 11:12

Prøv og afinstaller programmet med deres eget værktøj, og kør installeringen igen. Du kan finde værktøjet her: http://www.avast.com/uninstall-utility

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 29-10-12 11:24

Citat
Jeg kan så ikke lige finde noget om det, så derfor HJÆLP

så har du ikke søgt særlig godt, hvis du indsætter dit spørgsmål i google, vises 60.700 resultater.

her er en af forklaringerne :
http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=110756

avast! The AAVM subsystem detected a RPC error.
the operation could not be completed.

spørgsmål
Citat
My avast is not working... but it wont go away! So. I thought I would uninstall it and reinstall it. when i tried (from add/remove and ccleaner) it gave me an error message that read the following...

A setiface error has occured: 2
Try to reinstall or contact support.

So now I tried to try and reinstall it and I got this message:

avast! The AAVM subsystem detected a RPC error.
the operation could not be completed.

How can I get this off of my pc? I really am not too pleased with it anyway and just want it gone

svar :
Try using the Avast Uninstall Utility here, http://www.avast.com/eng/avast-uninstall-utility.html

You might like AVG Anti-Virus Free Edition , give it a try after removing Avast. http://majorgeeks.com/AVG_Free_Edition_d886.html

Steve

http://www.avast.com/eng/avast-uninstall-utility.html

thank you so much... that did the trick!

her er det envidere vist på Youtube

Godkendelse af svar
Fra : poten

Dato : 29-10-12 17:55

Tak for svaret webnoob.

Det var da lige det der skulle til.

Måske havde jeg selv fundet det på et tidspunkt (efter udsagn fra theipeter), men spørgsmålet ville være hvornår og hvor mange yderligere grå hår det ville have skaffet mig.