/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Aldi Supra IPcamera
Fra : Peter1056
Vist : 490 gange
100 point
Dato : 27-10-12 21:06

Har købt et Aldi IPcamera. Har sat det op til at sende billeder til min tlf. når det reg. bevægelser. Alt virker perfekt undtagen når jeg vil have det til at gemme billeder på min netværks-harddisk, myBooklive, western Digital.
Jeg er kommet så lang at jeg får kontakt med harddisken men den vil ikke gemme billeder.
Server: 192.168.0.11
Port 21
Brugernavn: netharddisk
Adgangskode:********
Sti: her er så problemet. hver gang skriver sti'en og tester, så skriver den at gemning ikke vellykket.
Router er åbnet og der er skriverettigheder på harddisken.
har prøvet at skrive FTP foran server men så melder den serverfejl
Hvad skal der stå i foran i sti'en
min sti hedder netharddisk/IPcamera

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-10-12 23:18

Du laver et fejl, du skal gøre sådan her:
Server: 192.168.0.11 (Navn eller ip på din nas, så den er god nok)
Port: 21 (Den port din ftp kører på, normalt 21 så den er også god nok)
Brugernavn: netharddisk (ok)
Adgangskode:******** (ok)
Sti: netharddisk/IPcamera (den er forkert med mindre du har lavet en mappe der hedder netharddisk)

sti er beregnet til at kunne angive undermapper så i dit tilfælde har du lavet en mappe IPcamera (Du bør lave navnet om til kun små bogstaver) og det er den du skal angive.
Du kan jo som forsøg bare angive sti som /
Det vil bevirke at den smider billederne i roden af din ftp mappe

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 28-10-12 10:16

Hej Exterminator
Selv om at jeg kun angiver stien som / så får jeg også "test slået fejl:Gemning ikke vellykket"
Jeg har snart provet at skrive alt i stien, både \ og / samt ftp, oprettet forskellige mapper hvor der er åbnet for adgange, men lige meget hjælper det, der kommer samme melding.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-10-12 10:58

Prøv lige at oprette forbindelse fra en computer med file zilla

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-10-12 11:03

Det er vel ik' fordi der er mellemrum i stien, så du skal bruge " " omkring stien?

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 28-10-12 11:28

Ups. hvordan gør jeg lige det. Har pt ikke flere pc'er. HAR LIGE HAFT INDBRUD. Derfor denne panik og opsætning

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-10-12 11:47

Skal lige være sikker, din nas er vel sat op til ftp

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 28-10-12 12:14

Som jeg skrev tidligere, så er det en mybooklive harddisk western digitel. Og jeg er lidt på bar bund. Jeg havde en computermand til at kikke på det i går og efter 4 timer måtte han opgive, men ville fortsætte derhjemme.
Min opstilling herhjemme er, at der står en router som har forbindelse til en swiths og derfra er alle ting forbundet med rj45 stik. IPcam sender som den skal en mail til mig når der er bevægelse.
Men IPcam skal jo ikke uden for mit netværk når den skal gemme billeder på min netværksharddisk, men "bare" igennem switchen og til harddisken. er dette ikke korrekt antaget.?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-10-12 12:21

bøvs
Citat
Det er vel ik' fordi der er mellemrum i stien, så du skal bruge " " omkring stien?

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 28-10-12 12:31

Som EXTERMINATOR skrev så skulle den jo bare lægge billederne i roden når man bruger /.

Hvis jeg skriver forkert ip,bruger eller kode så skriver programmet det med det samme?

Så der er jo forbindelse dertil gennem programmet

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-10-12 15:49

Er du sikker på at din nas understøtter ftp?
Jeg sidder med en mobil et sted hvor der næsten ikke er nogen dækning men jeg kunne ikke lige se noget om ftp på en mybooklive

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 28-10-12 15:58

Hej EXTERMINATOR

Jeg er bange for at du har ret med at der ikke er ftp på mybooklive. Jeg har også siddet og søgt på nettet uden at finde klar besked omkring det. Men det kan da ikke være rigtig at den ikke gør.