/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Celblokken
Fra : CADmageren
Vist : 1715 gange
100 point
Dato : 03-06-03 19:01

Er der nogen der har kendskab/erfaringer med "Celblokken"

Jeg skal lave en mindre ombygning, som involverer opbygning af en ny ydervæg (4.5 meter), med 2 nye vinduer.
Den nuværende beklædning er krydsfinér/isolering/gips, hvilket jeg egentlig også vil bygge med igen - men nu faldt jeg lige over dette produkt.

* Isoleringsevne
* Let at arbejde med?
* Holdbarhed
* Udseende

Accepteret svar
Fra : henrikbjornnielsen

Modtaget 110 point
Dato : 03-06-03 20:01

Jeg foreslå at du slår "celbloken” ud af hovedet. Byg tilbygningen i det oprindelige materiale. Man skal aldrig ”blande#”forskellige vægtyper sammen. Hvordan arbejder de sammen i stødet.
Den ”lettevæg” er en god gammel kending. Den slår aldrig fejl. Husk dampspærre indvending efter før gips.
Du kan evt. anvende en gips til brug for udendørsbrug.

God arbejdslyst
Arkitekten

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 03-06-03 21:19

Rent arkitektonisk har du sikkert helt ret. Men jeg er alligevel nysgerrig efter andres erfaringer.

/ Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-06-03 22:24

CADmageren!
Jeg er simpelthen for nysgerrig, hvad er "Celblokken" for noget.
Emesen.

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 04-06-03 10:02
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-06-03 11:37

Tak Michael
Eyvind.

Godkendelse af svar
Fra : CADmageren

Dato : 08-07-03 17:36

Tak for svaret henrikbjornnielsen.