/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
forslag til kostomlægning?
Fra : tina_17
Vist : 927 gange
30 point
Dato : 03-06-03 19:00

Hej!!!

er der nogen som har et godt forslag til hvordan man lægger sin kost om eller bare et forslag til hvordan en uges kost kan se ud?

hilsen Tina

Kommentar
Fra : brinkloev

Dato : 03-06-03 20:16

Hej Tina
Prøv www.slankeopskrifter.dk
Her finder du lækre og nemme FEDTFATTIGE SAMT KALORIELETTE OPSKRIFTER
pøj pøj

Mvh.
B

Kommentar
Fra : brinkloev

Dato : 03-06-03 20:26

Hej igen!
Kom lige i tanke om et andet godt link:
www.sostacks.dk

Mvh.
B

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 04-06-03 03:32

Lad være med at ligge en uges kostplan, for det kommer kun til at kede dig i den sidste ende. Tænk hellere på "den sunde mad" og lav det du lyster, ud fra det du ved som er sundt/godt. 9/10 af de ugeopskrifter du finder på nettet eller i kogebøger er ikke just tiltalende eller er for dyre at lave, da du ofte skal bruge en miliard tilbehør, som du måske først får brug for igen en uge efter, hvor hele møget er blevet for gammelt. Men er det mere end én person, så kan du selvfølgelig mixe nogle af de planer der er.vær krop reagere anderledes på kure, så du skal prøve dig frem og se hvad der er bedst for netop dig. Frem for alt. Husk det drejer sig om en total omlægning af kostvaner, ellers vil du hele tiden skulle på de her "kure" og det har din krop sgutte så godt af.

Velbekomme

Kommentar
Fra : Maylia

Dato : 13-06-03 13:30

Hej Tina
Vægtvogternes programmer er særdeles effektive og ovenikøbet er maden rigtig god. I starten ret besværligt, men det lærer man ret hurtigt.
God fornøjelse

Kommentar
Fra : may1980

Dato : 25-06-03 14:47

hey tina.
For at lægge dine kostvaner om skal du først og fremmest være bevidst om hvorfor du vil gøre det og samtidig sige til dig selv at det skal være en livsstil dvs at du ikke skal sige til dig selv at du ikke må spise det ene eller det andet. Du må spise alt, men det skal være på en mere moderat måde.
En god ide er at bogføre det du spiser og hvilke tider i ca 14 dage så du kan så hvor det er det går galt, hvilke tider du er mest sulten osv. Derefter kan du jo så BEVIDST gå ind og ændre og forbedre dine spisevaner !
Vi er alle forskellige, vi har alle forskellige hverdage og tider. Kosten skal ikke styre din dag, men omvendt.
Jeg startede med at ændre mine spisevaner for 3 uger siden. Det er nemmere end man tror og jeg har ikke udelukket noget af det jeg godt kan lide, men jeg har tilføjet en masse:
-Jeg spiser en stor god morgenmad hver morgen (frugt,grønt,cornflakes,ost,rugbrød osv).
-Jeg spiser en MASSE grøntsager HVER dag. I starten var det ret underligt, men nu er det en vane.
-Jeg har skåret ned på kulhydrater lidt. Ikke mer pasta,ris og kartofler hver dag, men 2-3 gange om ugen.
-Jeg spiser mere protein (fisk, magert kød osv)
-Jeg steger ikke, men bruger grillen.
-Jeg drikker 3 liter vand om dagen.
-Jeg har skåret ned på sukkerprodukter (fx cocacola..nu drikker jeg kun cola light..)
-Jeg køber ikke ind på tom mave, men finder en opskrift eller en ret jeg gerne vil lave og køber så ind.
-Jeg er selv vild med guf og diverse, men kager,chips og chokolade feder virkelig meget. Jeg smager gerne, men jeg har fundet en masse lækre ting i diverse Helse butikker, eller jeg bager selv fedtfrie goodies :)
-Hvis jeg skal til middag eller ud med vennerne at spise, jamen så bestiller jeg a la carte..ikke buffet.

Det gælder om at finde en rytme. De første 2 uger følte jeg at jeg tænkte på mad hele tiden fordi jeg pludselig spiste mere (men mere sundt).. Det var svært at drikke 3 liter om dagen i starten, men nu kan jeg ikke uden! Kroppen skal også vænne sig til ændringen så det tager lidt tid...til sidst føles det helt naturligt at købe grønt ind og vælge grillen istedet for panden. Og maden smager meget bedre! En god ide er at gøre det sjovt og sætte sig lidt ind i fødevarernes verden...lær lidt om de diverse vitaminer og mineraler og hvad de gør godt for osv.
held og lykke med det :)

Kommentar
Fra : snehunden

Dato : 25-06-03 19:21

Et godt råd hvis du ksal ud at spise på restaurant. (Da det ofte er lidt mere fed mad end derhjemme). :

Spis lidt inden du tager derhen, f.eks 1-2 skiver groft rugbrød, med lidt honning på, eller andet i samme stil.

Kommentar
Fra : snehunden

Dato : 25-06-03 19:26

Vægtvogteren Har jeg prøvet, og det er ret besværligt, og det holder ikke evigt alligevel.
Jeg giver May1980 ret i alt hvad hun siger.

Bare accepter hvordan du ser ud lige nu, og lad være med at SKULLE tabe dig på en måned.
Bare tag det helt stille og roligt, og vær bevidst i alle dine valg med mad.
Den med bogen May1980 forslår er rigtig god til i starten at blive mere bevidst om hvad det er man egentligt går og laver.

Ellers træn lidt yoga/poweryoga et par gange om ugen.
Det stabilliserer dit blodsukker og dit stofskifte, og giver dig lidt ro, og gør at man ikke får de her "sving ture" med at man lige pludselig tømmer et helt køleskab på en dag, og næste dag sidder med dårlig samvitighed og fatter ikke at man gjorde det, nu når man jo havde aftalt med sig selv at man skulle tabe sig.

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 09-07-03 10:14

Der ér et alternativ:
Dr. Atkins og/eller Omega kuren.
(se links nederst på siden)

Ultra kort fortalt og forenklet går omlægningen ud på, at mindske indtaget af sukker og kulhydrat og spise meget mere af sunde olier fra bl.a. fisk og nødder samt koldpressede olier i maden og masser af kød (protein). I følge Dr. Atkins, der har udviklet idéen, feder sukker og kulhydrat betydeligt mere end fedt og protein modarbejder fedtets tendens til at sætte sig på sidebenene.

De fleste kurer går ud på at mindske fedt indtaget og fokusere ikke ret meget på sukker og kulhydrater. Men faktisk er det sådan, at lige præcis sidstnævnte feder mere end rent fedt og kød af flere årsager. Dem vil jeg ikke komme mere ind på her.

I USA har der længe været en undren over, hvorfor borgerne ikke taber sig, men blot blivere mere og mere overvægtige, trods en heftig kampagne mod fedt og introduktionen af flere light produkter etc. Iflg. en undersøgelse har det vist sig, at amerikanerne spiser mindre fedt men tilgengæld mange flere kulhydrater og sukker - hvorfor de ikke taber sig.

Der findes en del litteratur skrevet af Atkins (og andre bl.a. Niels Ehlers om Omega kuren "Spis fedt - bliv slank").

Prøv at se disse sider:
http://rene.hjorth.com/
http://www.lowcarb.ca/
http://www.lowcarb.dk/
Eller søg på kandu.dk under slankekure på "Atkins".

Jeg håber virkelig du kan bruge det til noget og at du får en positiv oplevelse hvis du beslutter dig for at give det et forsøg. Man får så mange negative erfaringer på de kure der konstant kommer frem

Nikolaus

ps. Praktisere i øvrigt selv principperne, men er kun på 1½ uge. Har indtil videre tabt mig omkring 700g - 1 kg., men er først nu clearet for kulhydrater og sukker i kroppens depoter. Så fedtforbrændingen bør for alvor sætte ind nu. Min kone har praktiseret det i 4 uger og har tabt 5 kg

Kommentar
Fra : sanneworld

Dato : 21-07-03 16:28

Jeg synes Maj1980 har fuldstændig ret. Jeg er har gjort det samme. Jeg har fundet det brugbart at dele min tallerken op - kvart til kød, kvart til brød, pasta eller lign (kun groft) og en halv tallerken til grønsager.

God fornøjelse!

Sanne