/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
hacking
Fra : kenwilliam
Vist : 276 gange
20 point
Dato : 03-06-03 18:41

Jeg er rimmelig ny inden for området og jeg er ved at skrive en rapport i skolen og hacking.

Jeg vil høre om der nogen der ved, hvor finder jeg nogle gode artikler om hacking
og/eller nogle soft/freeware

Mvh ken

Kommentar
Fra : kenwilliam

Dato : 03-06-03 18:45

I er også velkommen til at skrive til :

ken_williams31@yahoo.com

På forhånd tak

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 03-06-03 19:23

Der er mange forskellige måder at hacke på. Hvis du kan specificere, hvilken slags hacking du søger efter ville det værre en smule lettere at hjælpe dig på vej. Er det hacking af windows 3.11? 95? 98? 2000? XP? Linux? OS2? Mac?

Hvor skal der angribes? Webservere? almindelige computere? Databaser?

Går din hacking ud på at finde en kode eller brude uden om systemet?

Skal du have noget om cracking med i rapporten?

du bedes uddybe emnet.... Bare en smule....

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 03-06-03 20:36

Tjaee... Det er vel ikke ulovligt at skrive om

Nogle af de gode steder at læse er:

http://www.hackinthebox.org/

og

http://www.deny.de/phpbb2/

Jeg vil gerne understrege at det er forum's der beskæftiger sig med sikkerhed altså modsat hacking. Skal du have indsigt i hacking er du nød til at fordybe dig og forstå de indlæg der skrives om i disse forums. Som JudAs.J.LAiR.P skrev kan man ikke bare lave en opskrift på at hacke, det er kun de såkaldte "script kiddies" der gør sådan noget.

Til sidst vil jeg lige sige at der er intet "cool" ved at hacke og lave andre destruktive ting. Det er langt mere "cool" at være god ved andre.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 03-06-03 23:18

Hvis du selv gerne vil afprøve og lære en smule om hacking så prøv: www.try2hack.nl
Men, hvis du er mere interasseret i de "store" fisk anbefaler jeg dig at lytte til srhansens gode råd. Det er fede links, men det kræver som srhansen selv skriver at man gider at sætte sig ind i tingene.

Men ja, heeh, vær god mod andre.

mvh. JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 03-06-03 23:32

Hehe fed link Jeg er allerede ved level 3

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 03-06-03 23:44

hehe, bare vent! det er møg grineren! der er 9 levels... har gennemført det hele... Men pas nu på! det er en tidsrøver²

Kommentar
Fra : kenwilliam

Dato : 27-06-03 21:31

>>>>srhansen<<<<<

Hey du skriver at du var kommet til level 3.
Kan du fortælle mig hvor du har fået Username fra??

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 20 point
Dato : 28-06-03 01:03

Hvis jeg siger det lover du så ikke at deface andre ?

Hmm. Hvis jeg husker rigtigt er det den med Flashen er det ikke ?
Jeg tror jeg gjorde følgende:
1. Vælg view->source, da du ikke kan højreklikke.
2. noter dig at der bliver benyttet en flashfilm til aflæsning af login.
3. Nu kan jeg ikke huske mere, jeg smutter lige derover igen
4. jo du ser nederst i teksten at filen hedder level2.swf
5. nu skal du have fat i denne fil uden alt html-koden skriv derfor: http://www.try2hack.nl/levels/level2.swf
6. Nu ser du bare flashen. Få den gemt på din egen pc. Jeg brugte en download accelerator.
7. Åben nu denne level2.swf, du har downloadet med notepad.
8. Der står dit login jo Jeg vil ikke afsløre hvad der står.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : kenwilliam

Dato : 02-07-03 15:46

Hey
ja hvad skal jeg sige, www.try2hack.nl er en rimmelig go site når man kun er rookie
Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 02-07-03 15:55

Husk nu det er krimminelt alle andre steder !!

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 12-09-03 11:32

Hej igen

Hvis du syntes godt om vores hjælp, hvad så med at stikke JudAs.J.LAiR.P nogle point, så vi kan lukke spørgsmålet

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 09-01-04 23:41

Kommentar
Fra : kenwilliam

Dato : 12-01-04 16:53

hvordan

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 12-01-04 20:24

Hej igen

Til højre over alle kommentarerne står accepter som svar. Tryk ud for den kommentar du syntes bedst om.
Det var iøvrigt meget sjovt syntes du ikke ?

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : kenwilliam

Dato : 06-02-04 02:25

Tak for svaret srhansen.