/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Suzuki dm50 6volt omformer
Fra : jaksekm
Vist : 275 gange
100 point
Dato : 25-10-12 08:45

Hej, jeg har den her Suzuki Samurai dm50. Alt virker på den undtagen hornet. Jeg har læst om det, og jeg har købt et horn fra T-hansen. Når man sætter strøm igennem så virker hornet fint, men er det 12 volt ellers 6 volt horn. Jeg har kigget ledningsnettet igennem og fundet ud af at der er en omformer der er ødelagt, kan det have noget at gøre med det? Mvh Jakob.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-10-12 09:24

Du kunne jo prøve at måle spændingen på.

Kommentar
Fra : jaksekm

Dato : 25-10-12 13:42

Ved du i såfald, hvor jeg kan købe den omformer?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-10-12 15:05

Citat
jeg har købt et horn fra T-hansen. Når man sætter strøm igennem så virker hornet fint, men er det 12 volt ellers 6 volt horn

Det må thansen vide, ellers burde det stå på deres side.
Og det er sikkert billigere at købe et nyt horn end skal til at ændre på spændingen.
Jeg har aldrig hørt om en omformer, til et horn, men engang skal jo være den første.
Manual:
http://suzukidm50.dk/viewtopic.php?f=24&t=7

Kommentar
Fra : jaksekm

Dato : 27-10-12 17:19

Jeg har fundet en hjemme side hvor man kan købe den, og det hedder en 6 volts ensretter. http://www.mopedspeed.dk/produkter/el-dele-lygter/ensretter-6v-universal-el-dele-lygter.htm?m=All#.UIko0MUxpOk
Men tak for hjælpen Mvh Jakob