/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Impeller pumpe
Fra : winetaster
Vist : 533 gange
50 point
Dato : 23-10-12 09:11

Hvor køber man en lille
Impeller pumpe
til vand
som nederst på siden:

http://www.efunda.com/ (...)

Helst: "rotating impeller"

og ellers en af de viste:

"rotating lobe",
"birotor",
"oval gear",

Vandhane-trykket skal kunne trække pumpen rundt,
så akslen drejer rundt. Tak W

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-12 09:36

som nederst på siden:

http://www.efunda.com/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-10-12 09:37

Vi tror ikke på at vandhanetrykket kan få en impeller pumpe til at virke som turbine.

ellers er der mange , som har den slags. Prøv en byggemarket eller en bådudstyrsforretning.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-12 11:12

En ipeller pumpe bevæger sig rimeligt stramt i pumpehuset fordi den også er beregnet til at kunne suge vædske op. Derfor skal der nok lidt drøn på for at vandhanetrykket / vandflowet kan svinge den rundt.

Jeg har en gang brugt sådan en pumpe, som vi satte til boremaskinen og sugede saltsyre op af en tank. jeg kunne ikke dreje den rundt ved at påvirke den lille aksel.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-10-12 12:32

du kan ikke dreje en impellerpumpe med vandtryk.
der er alt for meget friktion i forhold til impellerbladenes størrelse.
impellerbladene skal jo lukke helt tæt for at du kan få nok vacuum til at den kan suge vandet op.
hvis du vil have en form for turbineeffekt, skal du nok selv til at opfinde noget. og du skal helt sikkert have noget med et skovlhjul i fast materiale. gummi duer ikke til den slags.