/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp!! kan ikke installere XP!!
Fra : a_h_nielsen
Vist : 464 gange
44 point
Dato : 03-06-03 16:45

Jeg har lige fået min computer ind af døren..Den er helt "blank" altså uden et operativ-system..Jeg har et originalt XP-installationsprogram, men kan ikke få det startet...Jeg fandt en gammel bootdisk med ms-dos, men den kunne ikke genkende andre drev end diskettedrevet... Ingen af installationsprogrammerne vil den starte på...hvad skal jeg gøre for at få det til at virke??
På forhånd tak
anders h

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 03-06-03 16:54

Sæt XP cd'en i og start computeren, hvis den ikke b00ter på cd'en skal du ind i biosen og lave om på rækkefølgen at boot.
Sæt dit cd-rom drev til at være den første b00t device for at være sikker på at den booter derpå....

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : a_h_nielsen

Dato : 03-06-03 16:56

Problemet er bare, at den ikke kan boote på cd'en... den leder både på cd og på diskettedrevet, men kan ikke finde noget...

Accepteret svar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Modtaget 54 point
Dato : 03-06-03 17:06

Er du sikker på at det er Windows XP du har sat i drevet og ikke noget andet som bare hedder XP til efternavn f.eks: office XP...

Hvis det er en XP skive du har i, er du så heeelt sikker på at den er original???

Ellers, hvis du stadig har problemer er det faktisk muligt at b00te den på en b00tdisk og starte installationen derfra. De officeielle bootdiske til XP fylder 6 disketter og kan downloades fra:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=E8FE6868-6E4F-471C-B455-BD5AFEE126D8

Ellers burde det være muligt at bruge en startdiskette til win98 som bare skal finde cd-rom drevet. Når den har startet i dos hopper du bare ind på cd-rommen under i386 og kører install... Vupti, installationen er i fuld sving. Du kan hente en startdisk til 98 som kun fylder en enkelt diskette her:
http://tedshelp.canadianwebs.com/boot98se.exe

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : summer

Dato : 03-06-03 17:08

Du kan dowloade XP-startdisketter her: http://www.microsoft.com/downloads/results.aspx?productID=4C937A02-BAE0-4317-A1A9-0C56CD979D05&freetext=installationsdisketter&DisplayEnglishAlso=on&DisplayLang=da
Hvis det er det du vil, så husk at vælge proff. eller home. Der skal bruges 6 disketter

mvh
summer

Godkendelse af svar
Fra : a_h_nielsen

Dato : 03-06-03 17:14

thanx!! jeg prøver at kaste mig i færd med det...
ahn