/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Packard Bell harddisk virker ikke
Fra : Benjamin0505
Vist : 275 gange
20 point
Dato : 19-10-12 09:24

Jeg har en Packard Bell harddisk på 1 TB, og har brugt den i et godt stykke tid. Jeg har brugt den til at gemme en masse filer, programmer og andre ting på den; men en dag da jeg åbner min computer, og går ind på harddisken, er der kommet to nye mapper: 'Recycler' og 'backup'. Alle mine andre mapper har fået det der mærke nede i højre hjørne der viser at det er en genvej, og der står at alle mapperne kun fylder 1,51 KB (Normalt fylder RIGTIG meget mere), men når jeg går ind i computer (Der hvor man kan se ens harddiske, DVD Drev og USB'er) står der at den fylder det den plejer at fylde (5-7 GB). Jeg ville tro at jeg godt kan formatere den, men ville ikke risikere at miste alle mine filer.

Så hvordan kan jeg få den til at blive normal? (Uden at miste mine filer)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-10-12 10:17

Har du prøvet og gå ind i Recycler og Backup mapperne?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-10-12 10:33
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-12 10:40

Citat
Jeg ville tro at jeg godt kan formatere den, men ville ikke risikere at miste alle mine filer.

Ved formatering sletter du alle filer..............................

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-12 15:02

Hvis du har en computer med XP til rådighed, så prøv at tilslutte til den og måske se dine filer.

Kommentar
Fra : Benjamin0505

Dato : 19-10-12 21:19

Weebnoob: Kan ikke åbne Backup, og Recycler er tom. Når jeg dobbeltklikker på backup, popper der et vindue op hvor der står noget med at den mangle en recycle file og sådan noget i den stil :P

Mig-selv: Hvad er det? Er det et program man kan have tillid til, og ikke noget spyware crap?

Eyvind: Ved godt at man sletter alle filer ved formatering, og nej: Har ikke en XP.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-12 04:06

Mener ikke der følger noget med, men kan ikke huske det, ellers lader du bare være med at sætte flueben ved det du ikke vil have.
Ellers er dette program lige så god.

http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
http://www.partitionwizard.com/video-help/partition-recovery/partition-recovery.html

Kommentar
Fra : Benjamin0505

Dato : 20-10-12 09:27

Mig-selv: Men hvad gør programmerne?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-12 09:46

Mig-selv................. Denne ser ud til at være den gode gamle Partition Magic i en ny opdateret udgave og så endda gratis...................
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
Den må prøves

Ok Benjamin - men du skrev som om, at du ville formatere og bibeholde filerne samtidig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-12 13:00

Citat
Men hvad gør programmerne

Genskaber dit drev/ partition så du kan bruge den som du plejer > se video
http://www.partitionwizard.com/video-help/partition-recovery/partition-recovery.html
Og går det helt galt så prøv dette.
http://www.magicuneraser.com/
Skulle kunne gendanne stort set alt på en harddisk

Kommentar
Fra : Benjamin0505

Dato : 22-10-12 19:05

Min far har en mac, som jeg prøvede at tilslutte harddisken til; og det viste sig at den godt kunne læse den! Jeg kopierede det hele (Undtagen en mappe (Der stod det ville tage 164 timer at kopiere den)) over på en USB, og det virkede ganske fint... Men men: Gad stadig godt kunne bruge min harddisk hvor det 'virker'. Så tak for link'ene. Prøver dem snart ;)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-10-12 21:47

Hvis du kan kopiere filerne væk fra harddisken, så er det bare og formatere den og KOPIERE, ikke flytte, filerne tilbage og se om ikke harddisken virker.

Kommentar
Fra : Benjamin0505

Dato : 23-10-12 13:19

Weebnoob: Ja tror ogsp jeg ville gøre det på den måde ;)