/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
kan kødet spises ?
Fra : hovsada
Vist : 375 gange
50 point
Dato : 18-10-12 14:27

rådyr på krog har fået ædt halvdelen af køllerne af fremmed hund- er kødet uspiseligt ?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-10-12 14:33

- nej, men det skal STÆRKT frarådes! Ud med det, desværre...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-10-12 15:07

Jeg mener ligesom Stouenberg - væk med det.
Få fat i køterens ejermand og kræv erstatning - altså, hvis du ved hvem ejeren er.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 18-10-12 15:17

det var osse min tanke - men vil gerne ha en underbygget begrundelse ??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-10-12 16:54

Bl.a. på grund af Rabies, som skyldes et virus, som blandt andet i sidste ende angriber nervesystemet og som udskilles i hundens spyt, derved er der en fare for smitte.
Risikoen er ikke stor - men hvorfor tage unødige chancer ?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-10-12 17:51

Jeg kan kun understøtte både Stouenberg og Kaptajn-Tommy - smid det til destruktion !!
Du kan se mere om emnet på:http://www.denstoredanske.dk/Natur_og_milj%C3%B8/Landbrug_og_havebrug/Husdyrsygdomme_og_bek%C3%A6mpelse/hundegalskab?highlight=rabies

Så prøv om du ikke kan få fat på et andet rådyr - det burde være let, da der bliver nedlagt mange stykker hvert år.
Held og lykke.

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 18-10-12 20:18

jeg er ikke blevet stort klogere- rabiesfaren kan nærmest udelukkes - det er sket i en lukket gård i byen. Ejeren af hunden er enten dårligt opdraget eller måske uvidende om det.tak for svar !

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-10-12 21:09

Okay, så udelukker vi rabies.
Men, du kan ikke udelukke colibakterier og du kan heller ikke udelukke campylobacter.
Så derfor, smid kødet til destruktion..!

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-10-12 21:23

Jeg ville skære kødet i små stykker og lade ravne, krager og skader forlyste sig med kødet. Gør man det, så skal man konstuere en javertus, bestående af en granrafte med en flad kasse på toppen. Raften graves ned, og kassen skal helst være over rævespringshøjde. Det kan for pokker ikke være ulovligt - eller hyr?
Ornitologerne fodrer trods alt de store rovfugle med slagteriaffald.

Mvh.
Tonganeseren

Annuller spørgsmålet
Fra : hovsada

Dato : 18-10-12 21:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
har ikke fået andet svar end det jeg selv kunne tænke mig til !!