/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvad er "ALEXA"
Fra : Rellom
Vist : 610 gange
100 point
Dato : 03-06-03 15:50

Min Ad-Aware Professionel har fundet følgende:

ALEXA
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
obj[0]=RegKey : SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Extensions\{c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a}

Nogen, der har en idè om, hvad ALEXA mere specifikt èr?

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 03-06-03 16:42

Hej Rellom

min ad-aware har også fundet den engang jeg mener at jeg har slettet den. men vent hellere på et mere uddybet svar. jeg ved nemlig ikke hvad det er kun at jeg har slettet min.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : summer

Dato : 03-06-03 17:15

Alexa er en del af browseren, som "holder øje" med dine internetvaner, for at lave statistik o.lign. www.alexa.com . Der sker intet ved at fjerne den.

mvh
summer

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 100 point
Dato : 03-06-03 18:35

Her er en nøje beskrivelse af hvad Alexa er
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#alexa
mvh als

Godkendelse af svar
Fra : Rellom

Dato : 03-06-03 18:45

Tak for svaret als.
Så er der i hvert fald ingen tvivl om, at Alexa skal fjernes.

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-06-03 18:56

Jeg har også fjernet min Alexa, men vil dog også i samme forbindelse sige, at det ikke er en af de stygge. Den karakteriseres i de udenlandske fora under betegnelsen: Mindst farlig, men den kan stadig sende info ud. Alexa's boss har dog udtalt at de ikke længere modtager info fra Alexa. Så kan man selv vurdere, men da den ikke skal bruges til noget som helst med mindre man vil ha' toolbaren (og hvem vil det?) så kan den roligt fjernes, og det har jeg som sagt også gjort. Det var lidt orientering og tak for points Rellom og en fortsat god aften til alle.