/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
bredbånd
Fra : fjordglimt
Vist : 491 gange
112 point
Dato : 03-06-03 15:43

hvor er det billigst jeg har adsl nu og bredbånd ved teledanmark jeg vil gerne høre hvor det er billigst og så hvor jeg kan være på hele døgnet hvis det er det men jeg er ikke intereseret i at hente musik og film ned til mig selv eller om det er nødvendigt med bredbånd og om jeg bare kan nøjes med internet men det er skønt at folk kan ringe nu uden at der er optaget af internettet det problem havde vi før.

Mvh fjordglimt

Kommentar
Fra : N_Jay

Dato : 03-06-03 15:52

Har du tdc kabel tv?, for så kan du få webspeed fra 150 kr pr måned, og du må være på alt det du vil, og telefonen bliver ikke spæret.

N_Jay

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 03-06-03 16:13

nej jeg har ikke kabel tv

Kommentar
Fra : N_Jay

Dato : 03-06-03 16:18

Nå ok.

Jeg har selv tdc ADSL/Bredbånd og er ganske godt tilfreds med det..
Men jeg vil da råde dig til at gå ind og kigge på Bredbåndsudbydernes hjemmsider det er tit at der er nogle gode tilbud der.

fx www.cybercity.dk
www.tiscali.dk
osv..

Kommentar
Fra : x13

Dato : 03-06-03 16:28

hejsa
prøv at gå ind på htt///boomtown.net det er også tdc men bare billiger og de køre med en god hastighed.
samling priserne med eks. tdc's priser
hilsen
x13

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 03-06-03 16:33

Hej
Prøv også www.tele2.dk, de køre kampagne lige nu, du får dobbelt hastighed til samme pris i forhold til TDC, og så er det gratis at oprette.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 03-06-03 16:34

kan det svare sig bare med internet og kan man gå ind på alt

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 03-06-03 17:03

Jeg fårstår ikke helt dit spørgsmål, måske hjælper det her:

Du behøves ikke at oprette telefonforbindelse hos Tele2, meeeeeeen det er jo også lidt billigere hos dem.

[...]"kan man gå ind på alt"
Tænker du på om de har begrænsninger på nettet?

Prøv evt. at sammenligne deres bredbånd:
TDC's prisside: http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bred_pris
og Tele2's prisside: http://www.tele2adsl.dk/produktinfo_priser.asp

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 03-06-03 17:43

det er om alt det jeg kan gå ind på internettet nu også er det samme hvis det er tele 2 f.eks kandu.dk og hvad med email adresse og hvad så med hastigheden hvis man dropper bredbånd kan man så stadig gå ind på internettet og kan det så svare sig prismæssigt eller er det bedst med bredbånd undskyld mine dumme svar jeg er ikke så meget inde i det.
Mvh fjordglimt

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 03-06-03 17:47

hvad er den bedste hastighed er det 256 / 128 er den god nok og kan man så være på ligeså længe man vil i døgnet

mvh fjordglimt

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 03-06-03 18:05

Der ikke nonen dumme spørgsmål, kun dummes var, ikk’.

Hos de store udbyder er der ingen begrænsninger på hvad du kan gå ind på, det er kun på private netværk der kan være sat begrænsninger af en administrator, med andre ord er du din egen administrator på din forbindelse.

Jeg har endnu ikke hørt at en udbyder lukker en E-mail konto, fordi der er nogen der har skiftet udbyder, men ellers kan du bare åbne en ny, hos din nye udbyder, og gå ind på din profil på Kandu.dk (og andre steder du bruger E-mail til at identificere dig) og ændre den i din profil.

Det er selvfølgelig bedst med bredbånd, fordi du er på hele tiden og du ikke spærre for din telefonlinie. Men hvilken hastighed du har brug for, kommer and på hvad du skal bruge nettet til.
At hente musik og film kræver meget, skal du bare surfe og kigge på forum’s er 256/128 rigeligt.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 03-06-03 18:16

hej ciber amigo
også at gå ind på tv 2 det er planen jeg vil have lavet min egen hjemmeside og så kan jeg godt lide og gå ind at flere forskellige ting på internetet, lokalt nyheder og meget andet så er det at jeg mener at bredbåndet er bedst men er der ikke noget om at man kan være på den lave hastighed, men hvad er den bedste hastighed hvis du skulle sige noget jeg er inde mindst 2 til 5 timer sommetider mere andre gange mindre derfor mener jeg ikke at det kan gå at betale for bare den tid jeg er der så er det billigst at betale fast pris uanset hvor meget jeg bruger det det var sønnen der gik op i det med at hte til sig selv men nu er han flyttet og jeg har ikke brug for det.
mvh fjordglimt

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 03-06-03 18:35

Hej fjordglimt
hvis du vil lave din egen side, ”hoster” man den som regel, på et webhotel eller sin udbyder, så dem der surfer ind på siden, ikke bruger din egen båndbredde, men udbyderens eller webhotellets båndbredde.

Hvis du vil ind på Tv2, eller andre sider og kigge på de tv-programmer de lægger ud, er det svært at svare på, du kan jo evt. benytte dig af at de lægger filerne til download, da du ellers skal have en høj hastighed for at se dem online, som regel 2Mb.

Personligt kan jeg bedst lide at det er en fast pris, så kommer der ikke nogen uventet regning. Men der hvor du betaler pr. Mb er det vist ikke så forfærdeligt dyrt, at det vælter dit budget.
Hmmmmm, det må du for resten selv lige undersøge nærmere om priserne hos dem der tilbyder Mb afregning, så du ikke lige pludselig sender mig regningen, for rådet.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 03-06-03 19:06

hej
nej det bliver du sandelig heller du skal ikke komme til at bøde for det. jeg kan gå ind på tv 2 nu og det er 256/128 før var det 1024/256 men det var sønnen det gik haurtigt med at få det ned da vi skiftede syntes jeg lige i begyndelsen at det var langsomt men ikke mere.
mvh fjordglimt
ps jeg har nogen som vil lave min hjemmeside for mig det har jeg ikke forstand på.

hej

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 03-06-03 19:41

Hvis 256/128 tilfredsstiller dine behov, behøves du jo ikke mere end det.

Selvom du har nogen til at lave din hjemmeside, så husk lige at få den "hostet" hos din udbyder eller et webhotel, det er bare et råd.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-06-03 07:49

Her kan du selv tetste dig frem til de bedste priser>

http://www.internetkvalitetsguide.dk

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-06-03 07:53

Og teste din egen internet hastighed og sammenlign med hvad internet udbyderene
har at tilbyde.

Kommentar
Fra : x13

Dato : 01-07-03 08:44

hejsa
jeg vil bare lige sige at hvis du skal hente filer/downloade vil det være en god ide at vælge en hastighed på
256/256 som boomtown har og prisen er da også god denne hastighed er god til at uploade som du skal bruge
til din hjemmeside og andre ting hvor du skal sende eks. store ting med mail.
hilsen
x13