/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word - accent og circonflex virker ikke
Fra : jansler
Vist : 447 gange
100 point
Dato : 17-10-12 10:59

Hjælp hvad har jeg gjort galt?

Kan pludselig ikke få hverken franske eller spanske accenter over de aktuelle bogstaver:

Et e med en accent ser sådan ud: ´´e eller ``e, en circonflex ^^e - alt kommer dobbelt og inden bogstavet.

Har nogen en god løsning?

På forhånd tak.
Jansler

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-10-12 11:04

Bærbar eller stationær? Har du prøvet med et andet keyboard? Har du sikret dig at Num Lock ikke er aktiveret?

Kommentar
Fra : sion

Dato : 17-10-12 12:43

Forklaringen kan være, at du trykker to gange på tegn-tasterne, inden du trykker på bogstav-tasten. Det giver i hvert fald det udfald, du beskriver.

Løsningen er at trykke én gang på tegn-tastet (hvorved der ikke kommer noget tegn frem), hvorefter der trykkes på bogstav-tasten (hvorved bogstavet med tegnet over kommer frem).

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 17-10-12 14:18

Hej

Webnoob: Det er på den ene stationære, og NumLoch er aldrig sat til. Har prøvet med et andet keyboard - men desværre.....

Sion: Jeg har brugt disse taster 1000 vis af gange og indtil nu har det virket

Andre gode forslag?

Jansler

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 18-10-12 07:05
Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 18-10-12 07:31

Hej 'mig-selv'.

Tusinde tak for hjælpen. Jeg er sikker på, at der er muligheder på dit link.

God dag Jansler