/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Yderligere isolering
Fra : jarl246
Vist : 480 gange
100 point
Dato : 17-10-12 09:02

Har et nyere hus fra 2005 på 166m2. Det er opvarmet med gasfyr og gulvvarme. På loftet er der 250mm rockwool, hvilket jeg synes er i underkanten. Jeg har læst mig frem til at man idag isolerer med 400mm.
Jeg er selvfølgelig klar over at effekten/besparelsen aftager jo mere isolering der bliver lagt på - spørgsmålet er om det kan betale sig at ligge 95mm yderligere på. (jeg kan selv gøre det).

Kommentar
Fra : jensalexander

Dato : 17-10-12 09:45

det tager nok et par år før besparelsen er hjemme og isolering koster, men du er jo også bedre brandsikret fra nabobrand eller raketter en nytårs aften. beregningen kan finnes her :
http://www.rockwool.dk/beregninger/energiberegning

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-10-12 11:02

Vi havde de samme overvejelser, men valgte at hulrums isolere,
det har givet en bedre forrrentning hos os.

Måske har du allerede hulrums isoleret, ellers er det et alternativ/supplement...

Det må jo heller ikke blive alt for tæt ovenpå, risiko for råd og svamp?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-10-12 16:43

Du får meget lidt effekt af den yderligere isolering.
Led hellere efter kuldebroer og dårligst isolerede steder og gør noget ved det.

Ofte er det rundt langs soklen og ved vinduesrammer , dørrammer man har dårligst isolering, selv i nyere huse.