/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
HVALP SØGES
Fra : rilje
Vist : 446 gange
80 point
Dato : 03-06-03 15:29

Jeg søger en hundehvalp. Den skal være stor som voksen. Racen betyder ikke så meget det må meget gerne være en blandings hvalp. Jeg bor selv i København så det skal være her i nærheden.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-06-03 17:17

Hej, Rilje. Hvad skal du bruge din hund til? Har du haft hund før? Hvor meget skal den være alene? Har du børn? Hvor gamle? Og mange andre spørgsmål vil du blive stillet hvis du søger en hund i en kennel eller i et hundeinternat.
Prøv at søge på "hundeformidling". -Men i første omgang tror jeg, at du skal læse om de forskellige store racer, der findes så du bliver klar over, hvor stor betydning det har. -Du forpligter dig jo for en periode på måske over 10 år, så det kan altså godt betale sig at gøre et stykke forarbejde.
Hilsen Birgitta

Kommentar
Fra : rilje

Dato : 03-06-03 17:18

Hej Birgitta Ja alle de spørgsmål er jeg klar over det er faktisk bare nogle navne på en evt kennel eller privat person jeg søger.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-06-03 17:34

Hvis du er interesseret i en racehund, så er det nemt nok. Gå ind på www.dansk-kennel-klub.dk der er den største hundeforening herhjemme. Kik i opdrættervejviseren og vælg en race. Der er MANGE at vælge imellem. Det er altså nemmere at finde en racehvalp end en blandingshvalp. Og der følger en del fordele med. Men det er selvfølgelig dyrere.
Håber, du finder DIN hund

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-06-03 02:56

har du opgivet alt om at finde efe? Talt med falck (dyreambulancen), politiet, alle internater, sat sedler op osv?

Kommentar
Fra : Rune13

Dato : 04-06-03 08:10

Jeg siger kun en ting: FIND DEN SØDE HUND!!!!!

Kommentar
Fra : rilje

Dato : 04-06-03 10:27

Hej jeg har gjort ALT hvad man overhovedet kan. Jeg tror der er en der er stukket af med ham. Det er nemlig en helt speciel sød hund. Jeg har ikke opgivet håbet helt endnu. Men der er simpelthen ikke mere jeg an gøre nu. Men eftersom at han har chip kan det jo være han dukker op igen på et eller andet tidspunkt hveis dem der har ham tager ham til dyrelægen.

Kommentar
Fra : rilje

Dato : 04-06-03 10:27

Hej jeg har gjort ALT hvad man overhovedet kan. Jeg tror der er en der er stukket af med ham. Det er nemlig en helt speciel sød hund. Jeg har ikke opgivet håbet helt endnu. Men der er simpelthen ikke mere jeg an gøre nu. Men eftersom at han har chip kan det jo være han dukker op igen på et eller andet tidspunkt hveis dem der har ham tager ham til dyrelægen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 05-06-03 22:50

Hvilken en hund du vælger er jo spændende, bare lov mig, at du ikke køber en Golden Retriever hos "Gold of Pleasure" i Allerød. Der købte vi vores, og vi har brugt en formue på dyrlægeregninger på hende. Desuden ligner hun slet ikke en ægte Golden Retriever. Hun er alt for krøllet. Man kunne fristes til at tro, der var puddelhund i hende.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 05-06-03 22:52

Hvilken en hund du vælger er jo spændende, bare lov mig, at du ikke køber en Golden Retriever hos "Gold of Pleasure" i Allerød. Der købte vi vores, og vi har brugt en formue på dyrlægeregninger på hende. Desuden ligner hun slet ikke en ægte Golden Retriever. Hun er alt for krøllet. Man kunne fristes til at tro, der var puddelhund i hende.
Desuden bliver hun i en alder af 2 1/2 år stadig utrolig køresyg, lige meget hvilke køresygepiller hun får - også selv om hun får 2 stk.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : AbsoluteBaby

Dato : 07-06-03 18:17

Kontakt evt Jay på JayTrez@hotmail.com
Han er en meget dygtig fyr mht hunde, hvis du nogensinde har set filmen "hestehviskeren" har du en ide om hvordan han er med hunde, for der findes ingen anden forklaring på det han kan, med hunde, ALLE hunde...selv meget aggressive hunde.
Han køber samtidigt hunde fra internater som står til aflivning af forskellige årsager, f.eks aggressivitet eller at de bare har været der for længe osv.
Disse hunde træner han på fuldtid, og jeg ved han har fået placeret mange hunde, med STOR succes, aldrig så meget som én klage.
Og han har alt fra Schæfer til Am.staffs til labrador, ellers så kan han finde den..
Kontakt evt ham, for at få en rigtig god hund, og en evig hjælpende hånd fra "hviskeren" :)

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 17-06-04 16:37

hej Rilje vi har en schæfer der er sød pæn men meget ivrig, jeg ville sige at hvis du skal have en trofast, venlig, rar hund så burde du vælge en schæfer, hvis dens mor kan opføre sig ordentligt kan det smitte af på hvalpen.

held og lykke.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 17-06-04 20:26

Hvis du går ind på Dyrenes Beskyttelses Internat i Roskilde, er der en del blandinger.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 24-02-05 23:29

Har du fået din hundehvalp????????? Husk at lukke spørgsmålet.
Hilsen Jette