/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Genmontere ældre Ruko lås
Fra : jorael
Vist : 678 gange
100 point
Dato : 15-10-12 22:07

Her er et af de nemme:
Efter en god vens arbejde med at male døren på den rigtige måde - af med beslag og låse, er følgende sket. Efter ca 10 dage mangler Ruko låsen to af de tre skruer på kassen. Og låsen kan bare ikke bruges. Cylinderen fejler tilsyneladende ikke noget.
Hvordan klarer man den sag, er den svær at montere rigtigt? Der er antagelig tale om en helt almindelig ældre type smæklås, type 500. Den sidder indvendig og skal kun skabe psykologisk tryghed, så man ikke kan gå ind i god tro.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 15-10-12 22:55

Om ikke andet så har bygge markeder nye smæklås du kan smække på den nymalet dør

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-10-12 04:19

Citat
skabe psykologisk tryghed

Bor stifterne ud, så kan den bruges igen, men den er selvfølgelig åben for alle
men du kan vel slå den lille knap til, så den er låst eller ikke låst.

Kommentar
Fra : jorael

Dato : 16-10-12 08:52

Cylinderen er IKKE adskilt. Der er den helt lette - hvordan sættes kassen rigtigt på den firkantede pal som sidder på cylinderen og gårgennem døren og ind i låsekassen. Jeg har prøvet det flere gange før - men vil blot høre om der er et lille trick, man skal kende.

Accepteret svar
Fra : Jan4100

Modtaget 50 point
Dato : 05-11-12 10:10

hvad så fandt du ud af det ?

Godkendelse af svar
Fra : jorael

Dato : 05-11-12 13:21

Tak for svaret Jan4100. At jeg selv løste problemet, og tak for dit lille skub, Jan.

Kommentar
Fra : Langborg

Dato : 20-12-12 22:51

Hej Jorael
Hvordan fik du løst problemet?
Vores opgangsbagdørs lås trængte til en udskiftning. Tænkte det ikke var så stor problem at udskifte den med en ny.
Det har ikke været noget problem, lige indtil jeg skulle sætte kassen på beslaget.
Når jeg skubber palen ind (som der står i manualen), gaber den i udvendig siden. Ved at dreje nøglen, kan jeg få den på plads. Problemet er bare at palen dog kun sidder går halvt ud dvs den låser ikke?
Nogle gode råd?
(Døren går udaf og låsen sidder i venstre side)