/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sikkerhedkopiering i Windows 8
Fra : marcussen1
Vist : 460 gange
100 point
Dato : 15-10-12 16:07

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvor jeg finder "Sikkerhedkopiering og Gendannelse" i Windows 8.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-12 18:48

Prøv at søg på >>>>>>>>>>>systemgendannelse

klik nede i venstre hjørne start > i søgefeltet skriver du systemgendannelse....................tror jeg nok

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 15-10-12 19:16

Denne her prøveudgave af WIN 8 er kun på engelsk....... er der nogen, der ved hvad "Systemgendannelse" hedder på engesk?

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 15-10-12 19:18

"System Restore"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-12 19:20

system Restore

Og kan oversættes her:

http://translate.google.com/#da/en/Systemgendannelse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-12 19:23

Ps - er den ikke snart ved at udløbe..........har selv sådan en prøvefidus og vil ikke købe den.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 15-10-12 21:26

System restore reageres der ikke på, og hvis prøvetiden måske snart udløber kan det sikkert ikke betale sig at videre.
Tak for jeres forslag.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-12 21:31

I morgen vil jeg tilslutte min harddisk med win 8 og se om jeg kan finde systemgendannelse / system restore

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-10-12 03:10

Her er en af metoderne til at finde det:
Tryk på WIN+Pause og vælg systembeskyttelse

Kan ikke lige huske hvad systembeskyttelse kaldes i den engelske udgave, min er dansk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-12 14:27

Det var lige den vej jeg fandt..................der er sikkert en nemmere.

Gå op i højre hjørne så der folder sig muligheder ned langs højre side.
Vælg søg (luppen)
skriv system Restore
Klik så på settings
Ovre til venstre får du muligheden for at klikke på " create a restore point"

Nu er du i System restoer og kan klikke på "system Restore" når du står i fanen "system protektion"

Jeg kan ikke følge dig længere..................

Du kan komme tilbage til startsiden ved at klikke nede til venstre

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 16-10-12 17:49

Sikkerhedskopiering er ikke det samme som systemgendannelse.

Sikkerhedskopiering kan være en afspejling af hele disken eller bare at ens egne data - stort set, hvad man har liggende i 'Biblioteker, altså dokumenter, film, billeder, lyd og en del af ens personlige indstillinger.

Systemgendannelse handler kun om at få genskabt selve systemet i tilfælde af at noget går galt og laver ikke nogen sikkerhedskopier af ens data, som jo i sidste ende er langt det vigtigste. Manuel genskabelse af systemet er slemt, men kan klares med en dags hårdt arbejde - det kan ens breve, billeder osv. ikke.

Det er altså funktionen 'backup', man skal have fat i, hvis man vil sikre egne data - og det hører selvsagt med til seriøs brug af IT.

Hvor den så ligger i win 8, ved jeg ikke, men det er ihvertfald ikke 'system restore'.