/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
HJÆLP til kuren
Fra : xenia1981
Vist : 322 gange
100 point
Dato : 03-06-03 14:48

jeg er skide kræsen, så hva gør jeg når jeg vil tabe mig lidt.

Kommentar
Fra : whyking

Dato : 03-06-03 14:56

Hej Xenia...

skide kræsen?? heheh, så er den svær...

1. del dine måltider op i seks portioner, istedet for 3...

2. undgå helst anden portion, hvis det er...

3. motion?? det gider du måske ikke... :)

4. undgå de fleste kalloriefedtere...

5. hvis du er lækker sulten, så holdt dig til vingummi, lakrids, bolsjer osv. BARE IKKE CHOKOLADE...

måske ikke de 5 bedste råd, men du behøver jo ikke følge dem... :)
hygge og Held & Lykke!!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-06-03 15:29

Hej Xenia

For et par måneder siden stillede en anden bruger et lignende spørgsmål,
og jeg gav ham dette link: http://www.madogsundhed.dk/15_artikler/a0000179.htm

Da han en uge senere accepterede min kommentar som svar, meddelte han, at
han havde tabt 10 kilo.

Så det skulle være ret effektivt.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 03-06-03 17:49

Hej Xenia.

Du kan servere din egen mad på en frokost tallerken. Det ser ud som en middagstallerken,

Spis langsom, dette gøres lettest ved at lægge dit bestik mellem hver mundfuld og vente med at tage det i hænderne igen til du har tygget af munden.Dette gør at du automatisk bruger længere tid.
Drik eventuelt en slurk vand ind i mellem.

Undgå at smide dig på sofaen når du har spist, brug ca, en ½ time på småsysler du IKKE skal sidde eller ligge ned til.

En anden ting der også kan ændre på dit syn, på dine madvaner er at du skriver alt ned hvad du indtager, både fast og flydende. ( også vand ).

Et andet sted du også skal være opmærksom er hvis du får medicin, Noget kan have vægtøgning som bivirkning. Blandt andet Hjertemedicin.

Som belønning køb et nyt stykke tøj, Men det må Ikke være med elastik i livet, for når det begynder at stramme om aftenen minder det dig om at du lige skal tænke over hvad du vil spise.

En anden vigtig ting er INTET ER FORBUDT.( Alt det du ikke må , vil være det du fokusere på). Men en konsekvent nedskæring på alt fra kager, og slik til lakrids og bolcher. Mini poserne til 1 krone er gode til dette , for der er kun MAX 1 pose hvis lysten spænder ben.

På denne måde falder der ca. et ½- 1 kilo om ugen.
Husk! Du skal være motiveret for dette ellers er det spild af tid.

Husk så på hvor lang tid du var om at tage dine kilo'er på . Du skal beregne ca. lige så lang tid til at smide dem igen.

Held og lykke til.
Det at du har skrevet hertil er et godt skridt på vejen. Stærkt gået.

Hilsen Rita

P.S. Har selv tabt 5.5 kilo på ovenstående.