/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
kodak Photo cd eller Jpeg hvad er forsk~
Fra : 0463
Vist : 619 gange
20 point
Dato : 03-06-03 14:30

Jeg har kigget på en lumatron DVD afspiller, som kan afspille jpeg, men har ikke kodakPhoto cd logo på kassen.
Kan den så ikke vise billeder?
Forhandleren mente ikke den kunne, men bliver billeder fra et digitalt kamera ikke gemt i jpeg?
Hvad er forskellen på Kodak Photo cd og så Jpeg?
Hilsen BC

Accepteret svar
Fra : whyking

Modtaget 30 point
Dato : 03-06-03 14:37

hmm...

Kodak Photo cd'er er specielt lavet hos filmfremkalderen. du indleverer din film og får så billederne på en cd-rom til din komputer, og nu også dvd...

men har du et digitalkamera, kan du brænde billederne på en cd-r eller cd-rw... din dvd skal vel at mærke kunne læse disse... billedformatet skal være i .JPG, som fylder en hel del mindre...

dette skulle i teorien virke, men jeg er som altid, IKKE SIKKER!! hvis du er i tvivl, så invester de få hundrede extra kroner i en dvd der kan. men spørg lige dig selv, om du overhovedet har brug for det??

held & lykke, mvh kenny

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 03-06-03 15:40

det skal fremgå af brochuren hvad den kan afspille.CD,DVD,VCD,MP3 osv, de fleste idag afspiller det hele,VCD er hvad du skal bruge til foto CDer,har ikke hørt om at de forskel firmaer skulle have deres eget format.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-06-03 18:29

Jeg har nogle gamle Kodak billeder som i forbindelse med fremkaldelse er lagt på diskette. Det er tilsyneladende fremstillet via Kodak, for der fulgte et Kodak-program med. Betegnelsen er IMGo2 IMG03 osv. men under egenskaber er det vist som en JPG-fil det samme JPEG-fil. Om foto-cd er det samme format ved jeg ikke.
Emesen.
Denne tekst fulgte med progammet.
For more information about Kodak products and services,
see our web site at http:\\www.kodak.com

Godkendelse af svar
Fra : 0463

Dato : 07-06-03 00:37

Tak for svaret whyking.