/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
halv tone op/ned
Fra : Gevelia
Vist : 727 gange
29 point
Dato : 12-10-12 10:13

Hej Kandu brugere.

findes der en hjemme side der kan guide mig i at lave en c tone op, på keyboard?
altså hvis nu jeg vil ændrer akkorderne en halv tone op?

mvh.

Per

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 39 point
Dato : 12-10-12 10:38

Du lærer mere ved at gøre det manuelt!

Alternativt kan du lave dig en transponeringsstok vha to stykker pap, med alle tonerne incl halvtoner skrevet på kanten. Forskyd disse til hvor meget du vil transponere og så kan du se hvad de kommer til at hedde. Har set den som et hjul også. Derforuden har næsten alle keybords mulighed for transponering, således du kan "spille" i C (altså ingen sorte) men det der kommer ud er C# (altså masser af sorte tangenter og noget sværere).

Ellers kan du også programmere det ind i excel.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-10-12 10:39

Kender ikke nogen hjemmesider, men der findes keyboards der kan transponere.
Hvis det er indspilnig til disk, kan du redigere senere i et gratis program der hedder Audacity

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-10-12 10:40
Kommentar
Fra : Gevelia

Dato : 12-10-12 12:26

Jeg er knap så øvet i at spiller keyboard, men det er fordi jeg har lavet en sang som jeg gerne vil ha sat en halv tone op. Og det med transponering, det ord har jeg ikke nået lære, da jeg kun har spille keyboard på en musik skole i 2 år. Så nu der spiller jeg på gehør, og kan nogle noder, men det er nok mest akkord præget musik jeg laver. så der er ikke så meget høre hånd egentlig gør. Så det er akkorderne jeg gerne vil have lært at flytte op eller ned. :D

resten lærer jeg vel med tiden.

Og tusind tak for svarende indtil videre det er en god hjælp. gad godt og give 500 kr. for et par timers lektioner. Både midi keyboard og cubase.

Godkendelse af svar
Fra : Gevelia

Dato : 12-10-12 12:39

tusind tak, jeg forstod nu hvad du mente! :D

nu vil jeg i gang med cubase og lidt mere redigering så jeg for den bedste lyd ud af det! :D

tak endnu igang