/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dvale og dvale
Fra : ThomasCSR
Vist : 600 gange
300 point
Dato : 09-10-12 11:24

Først data: win 7 64
Jeg har konfigureret min powerknap til at sætte computeren i dvale. Det virker fint.
Jeg har også konfigureret den til at gå i dvale efter tid. Det virker ikke!
Jeg ved godt, at powerknappen er en direkte "ordre" til at gennemtvinge dvale, og jeg tror, at timeren af en eller anden grund ikke kan det/ timeren bliver holdt i live af en proces.
For at teste dette, har jeg sat en timer til at nedtone skærmen efter en tid. Det virker godt! Her er der ingen processer, der vedligeholder timeren.
Hvad hulen kan jeg gøre galt?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-10-12 17:22

Har du husket at konfigurerer under den aktuelle strømstyringsprofil?!

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 09-10-12 18:12

Jeps. Jeg Ellers havde skærmnedtoning ikke virket

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-10-12 18:25

Hvorfor går min computer ikke i slumre- eller dvaletilstand eller hvorfor vækkes den uventet?

Der kan været en hardwareenhed, som holder computeren vågen. USB-flashdrev og USB-mus er normalt enheder, som kan holde computeren vågen. Sørg for at have de nyeste drivere til alle dine enheder. Du kan finde flere oplysninger under Opdatere drivere: anbefalede links.

Sådan forhindrer du, at en enhed vækker computeren
1.Åbn Enhedshåndtering ved at klikke på knappen Start, klikke på Kontropanel, klikke på System og sikkerhed og dernæst under System klikke på Enhedshåndtering.? Hvis du bliver bedt om en administratoradgangskode eller bekræftelse, skal du indtaste adgangskoden eller bekræfte.

2.Find den enhed på listen over hardwarekategorier, du vil forhindre i at vække computeren, og dobbeltklik derefter på enhedsnavnet.

3.Klik på fanen Strømstyring og fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Tillad, at denne enhed vækker computeren.

4.Klik på OK.

•Der kan være et program eller en planlagt opgave, der vækker din computer. Som standard tillader strømstyring ikke, at planlagte opgaver vækker computere fra dvale- eller slumretilstand. Visse programmer kan imidlertid vække computeren, hvis indstillingerne ændres.

Sådan forhindrer du, at et program vækker computeren
1.Åbn Strømstyring ved at klikke på knappen Start, klikke på Kontrolpanel, klikke på System og sikkerhed og derefter klikke på Strømstyring.

2.Klik på Skift indstillinger for plan for den model, du vil ændre, på siden Vælg en strømstyringsplan.

3.Klik på Skift avancerede strømstyringsindstillinger på siden Skift indstillinger for planen.

4.Under fanen Avancerede indstillinger skal du udvide Slumre, udvide Tillad vækning, vælge Deaktiver for begge, når computeren kører på batteri og når den er tilsluttet strømforsyningen, og så klikke på OK.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Sleep-and-hibernation-frequently-asked-questions#

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 09-10-12 18:42

Jeps. Den help har jeg set. Jeg har ingen externe hardwareenheder ud over musen, og jeg har prøvet at slå den fra uden succes. Det Stadigt synes jeg, det er underligt, at skærmen kan nedtone. Den burde da også blive forhindret i at virke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-10-12 11:01

Hvis du søger på google efter Shutdown Timer kommer der masser af foreslag,
men ikke det du spørger om her, men sikkert lige så godt som Windows

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 10-10-12 23:32

Alternativt kan jeg godt bruge et eller andet, der kan slukke PCen over nettet. Har fundet noget på nettet med et skript, der skal køre på PCen og så skal man sende kommandoer via FTP. Det er lidt kluntet og jeg kender ikke meget til skripts. Wake on Lan virker jo smart, så en sleep eller shutdown metode lige så simpel , ville kunne løse mit problem (endda bedre end med shutdowntimer)

Annuller spørgsmålet
Fra : ThomasCSR

Dato : 28-12-12 11:40

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål