/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Arv i forbindelse med min fars død
Fra : Bolsjer
Vist : 923 gange
40 point
Dato : 07-10-12 10:13

Min far blev for lang tid siden gift med en anden kvinde end min mor, og i den forbindelse blev vi bedt om at underskriv en formular hvor vi ville lade den efterladte sidde i udskiftet bo.
Fælles har havde min far og den nye kone 4 børn, - hans kone har 1 barn, og min far har mig, min søster, og så har vi haft en søster som er død.
Vi har fået afvide at vi er bliver indkaldt til skifteretten, - undre mig når vi har skrevet under, men det kan måske være noget med tvangsarven ?
jeg er ikke interesseret i at tage noget fra min fars kone nu, men det jeg gerne vil spørge om er - i tilfælde af hans kones død, er det så kun hendes datter der arver alt, eller kommer min søster og jeg også på tale i denne arv.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-10-12 16:02

Tror ikke din fars kone kan sidde i uskiftet bo så længe hun har børn og din far har børn.Da skal det skiftes.Mener jeg og have læst en gang.
Alimak

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 07-10-12 16:05

Når du har fået at vide, at du bliver indkaldt til skifteretten, så tag roligt derind og få svar på alle dine spm. der. de vil ikke snyde dig

Accepteret svar
Fra : themis

Modtaget 40 point
Dato : 07-10-12 16:37

Hvis din fars hustru sidder i uskiftet bo til hun dør, skal boet til sin tid deles således, at 50% tilfalder din fars livsarvinger og 50% din stedmors livsarvinger

Godkendelse af svar
Fra : Bolsjer

Dato : 07-10-12 19:10

Tak for svaret themis.