/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
"skræmme-væk-myg" apparat
Fra : EA_HS
Vist : 1055 gange
300 point
Dato : 03-10-12 16:56

Kommentar
Fra : webm

Dato : 03-10-12 17:40

Citat
eller er det den sædvanlige 'reklame' for uduelige prodikter,... ?

Ja, det er reklame for uduelige produkter!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-10-12 19:01

De elektriske ketchere er ret effektive, resten tror jeg ikke på!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-10-12 19:43

Vi bruger nogle apparater som varmer en tablet op ...................... de virker.

Vi lader et vindue stå åbent (så dyret kan komme ud) - slukker lyset - tænder for apparatet - går ud og spiser.
Når vi kommer hjem er der ingen myg.

Vi har købt apparatet og tabletterne i Grækenland

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 03-10-12 22:22

De virker, hvis du køber dem stærke nok!!!. En er ikke nok, hvis der er mange myg skal du have en oppe i hovedhøjde og en ved benene. Alternativt kan du have en insektkiller og myggelys ved benene. Jeg er meget glad for mine, for jeg kan ikke tåle myggelys

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 03-10-12 22:44

De fleste elektroniske myggeskræmmere holder hanmyg væk, men det er hunnerne, der stikker. En "insect killer" eller lignende med UV-lampe og et højspændingsgitter er effektive. Det samme er en tændt og veljusteret flagermuslygte med "lugtfri petroleum/lampeolie. Det sidste lærte jeg for en del år siden af en lystfiskerkollega i Mellemsverige. Han havde campingvogn med fortelt og kunne godt have døren åben om aftenen, hvis der bare stod en ydmyg (hihi) petroleumslampe lige inden for åbningen.
vh
pbp

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-10-12 02:09

nå, ja jeg skulle nok have tilføjet at det skulle være en batteridreven i lommeformat (transportabel)

der er åbenbart mange meninger
på denne side påstår man at lyd ikke skræmmer nogen form for 'skadedyr'

http://www.bolius.dk/alt-om/skadedyr/artikel/lyd-skraemmer-ikke-skadedyr-vaek/

en 'kommentar' vil dog ikke undvære sin
Citat
Ville Slet ikke leve uden min myggeskræmmer, men bruger den altså kun indendøre, i artiklen, lyder det som om at der er snak om udenfor...

Jeg er typen der så bliver stukket rigtig meget, og er min myggeskræmmer ikke oppe i soveværelset, vågner jeg op med 10-15 nye myggestik, hver eneste aften, hvis jeg vel og mærke kan falde i søvn, fordi myggene sværmer om mig og larmer.

Det kan godt være deres forsøg ikke har virket, men jeg ville ikke for alt i verden, undvære min!
Jane | 27 Jul 2012

skadedyrshop er dog ikke i tvivl om effektiviteten af sine produkter,
http://skadedyrshop.dk/myg-969/

Citat
Det er videnskabeligt bevist, at det kun er hunmyggen der stikker. Dette gør den kun når den er med æg, som fodres med protein fra blod. I den periode undgår, hunmyggen, hanmyggen. Ved at efterligne hanmyggens lyde holdes hunmyggen væk - dvs. ingen myggestik. Det er her insektskræmmerne er yderst effektive, da de efterlever naturen, ved at udgive lydbølger og imitere lyden af hanmyggen for at holde hunmyggen på afstand.
Drej volumen knappen for at tænde enheden. Den bedste anvendelse er høj lyd om dagen og lav om aftenen!

.. hvem snyder hvem,... ?
det må være mange på verdensplan. !

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-10-12 10:34

Uden døre? Hold picnic på en mark med lavendler, pebermynte eller andet stærkt duftende - eller lav en ring af petroleumslamper rundt om.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 300 point
Dato : 04-10-12 11:08

En test, de elektroniske er værdiløse

http://www.dailymail.co.uk/health/article-361429/The-great-mosquito-sting.html

Jungleolie, der indeholder N,N-diethyl-meta-toluamide (DEET), virker fint, er forbudt i Dk, men kan vist stadig fås i Sverige.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-10-12 16:33

Det er mega sjovt at bruge en elektrist ketsher. Brugeren (min mand) drøner rundt efter dyret. Og jeg er ved at omkomme af grin.

Se det er effektivt og også morsomt.

Kommentar
Fra : kojak48

Dato : 04-10-12 18:42

Du kan hente den som en app, og så har du den på din mobil telefon, tændes og slukkes efter behov.
Der fås også en batt. drevet lige til at sætte på tøjet, dem vi har er fra Italien, og virker ok, de har en lille svag grøn diode der lyser når de er tændt.

Good luck
Kojak48

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-10-12 23:26

det ser ud til at være flertal for at elektronik / lyde ikke skræmmer myg,

nåå,. jo,.. ketsheren virker,.. den 'knalder' også gevaldig, når man stikker fingrene i den,..

var lige lidt rundt i dag, for at se om de havde vidunderene hos div. supermarkeder,
men nej,... de havde vist heller ikke planer om at få det i fremtiden,

så det er nok ikke den bedste investering,
men smart ville det have været,... hvis det virkede.

findes der ikke en lov mod at sælge den slags ubrugelig L...
det minder om uduelige slankekure,.. og anti-rynke creme.... TV shops mm. ..

Citat
Du kan hente den som en app

jo tak,.. jeg har prøvet 3 - 4 stykker,.. de virker da slet ikke,
kun hvis man 'dasker' myggen nogle drøje hug med mobilen,...
men det bliver vist for dyrt i længden,..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-10-12 19:30

Mit apparat er altså ikke elektronisk men bare elektrisk....................uden lyde - kun duft.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-10-12 19:59

Jeg har et apparat der kun har tråde som afgiver lys, men myggene kan ikke lide den myggefanger, så ketsheren er mit bedste våben.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-10-12 20:22

Citat
ketsheren er mit bedste våben

Jeg synes du skrev det var din mand, der dyrkede myggetennis?

Min teknik er anderledes, jeg sidder stille og roligt og venter på kræet kommer hen til mig, og ZAP!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-10-12 21:47

Ja min mand hopper rundt, men det er fordi jeg sidder og siger der er det og nu er det der. Og jeg har en meget veludviklet humoristisk sans, så jeg hyler af grin på et tidspunkt.

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 06-10-12 16:51

Tak for svaret vagnr.

gemmer pengene til noget mere brugbart,....

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-10-12 17:08

Selv tak, EA_HS, og god myggejagt