/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
HTS
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 720 gange
100 point
Dato : 03-10-12 15:04

Er Helle Thorning en nikkedukke, der bare læser en åbningstale op uden at ha' sat sig ind i hvad der står i talen..?

Jeg tænker på Pythagoras læresætning.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-10-12 15:18

Jeg er sikker på, at HTS, som alle andre statsministre, selv har været en del af processen, men jeg synes det er dum, DUMT, at hun ikke lige har genopfrisket a2+b2=c2, hun kunne da godt lige have spurgt en af sine piger, mindst en af dem må vel have haft det i skolen, og, i modsætning til Helle, stadig kunne huske det.

Det er 47 år siden jeg sidst havde matematik i skolen, jeg kan stadig huske sætningen, men har aldrig haft brug for den i praksis, for systemet går jo op af sig selv

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 03-10-12 18:31

"Pythagoras" er ellers ret anvendelig i hverdagen

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-10-12 18:49

Citat
"Pythagoras" er ellers ret anvendelig i hverdagen

Til hvad?

Når jeg laver en retvinklet samling af træ, måler jeg op bagefter, og bruger det, jeg kan jo være kommet til at lave en vinkel på 89 eller 91 grader!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-10-12 19:37

Det, der undrer mig er, at Helle sagde til journalisten, at hun godt nok havde en anelse om hun blev spurgt om Pythagoras læresætning - og alligevel står Helle fuldstændig blankt som nypudset stål......Hmmmm ?

Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-10-12 20:59

Tommy, det undrede virkelig også mig!

Måske er hun efterhånden så vant til at være til grin i medierne, at en gang til er ligegyldig?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 03-10-12 23:02

Du har fat i det rigtige. Jeg fremstiller/tilskærer/monterer ret tit ting i træ og metal.
Den er også anvendelig, ved forhåndstilskæring af gulvtæpper, især når man skal finde ud af, om rummet egentlig er retvinklet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-10-12 02:49

Jeg klarer mig nu med krydsmål, det kunne man også ønske sig i politik, sidder netop og kigger på (forprang til) den første Obama-Romneydebat.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-10-12 23:20

Læs lige dette link....Ha ha ha ha...Møger Den Skøre
http://www.bt.dk/skjulte-skatter/maaske-den-skoereste-afgift-moeger-har-skat-paa-luft

Svulmningsafgift...Nu ku' jeg godt gi' Møger den skøre nye ideer.
Svulmningafgift..... Pas på d' herrer, med en svulmnings afgift kan onsdage og lørdage godt gå hen og blive ret så dyre for Jer.

Hmmmmm, mon svulmningsafgiften fremmer salget af Viagra..?

Tommy
Nu med slapt lem....Jeg betaler afgifter nok i forvejen...

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 100 point
Dato : 05-10-12 00:43

Det er jo den nuværende regering i en nøddeskal

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-10-12 06:35

Nej, det er den (de?) forhenværende regering(er) i en nøddeskal, reglern har eksisteret mange år, fx denne fra 2006, hvor vi var velsignet med VKO

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=17273

Citat
§ 1. Af her i landet i erhvervsmæssigt øjemed fremstillet konsum-is svares en afgift til statskassen på 3 kr. 40 øre pr. liter. Af her i landet fremstillet konsum-is-miks, der er beregnet til erhvervsmæssig fremstilling af konsum-is i softicemaskiner og lignende apparater, svares en afgift på 3 kr. 40 øre pr. l konsum-is, der kan fremstilles af de pågældende varer.

Stigningen skyldes formentlig en udmøntning af fedtafgiften, som VKO opfandt!

Men man kan da altid genkende Venstres hoforgan, BT.
Den artikelserie havde de ALDRIG bragt da vi var i "Løkkeland" ("jensenland"?), "Foghland" med grundlovsbrud, løgnagtige begrundelser for krig uden FN-mandat, og andre "gode sager".

Som jeg har skrevet før, danskerne vil åbenbart hellere regeres af forbrydere edn af amatører

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-10-12 10:16

Magnus Heunicke.
Efter jeg så et Interview på TV News med omtalte Magnus, vedr. Socialdemokratiets dårligste meningsmålinger i partiets historie, kan jeg ikke lade være med at tænke på Irak krigens Komiske Ali.

"Vi har stoppet styrtblødningen vedr. tab af arbejdspladser" Udtalte Magnus Komiske Ali Heunicke"........alt imens arbejdsløsheden stiger...

16,5 % ville stemme på A hvis der var valg i dag.
A er ihvertfald sikker på, at de ikke bliver ramt af Møger Den Skøres svulmningsafgift...

Tommy

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-10-12 11:10

Tommy, du bliver jo ikke ramt så længe du holder svulmelegemerne i ro

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-10-12 12:44

1 - 0 til dig vagnr.

OG, må jeg i den andledning citere Ørkenens Sønners sang:
Hvis du vil smerten dulme,
Skal du få svulmelegemet til at svulme.
Og når den bliver som hærdet stål,
Så skal du få elektrisk ål.
Og efter fire timer,
Så er det faktisk lige før at du besvimer.
Og han kommer to, kommer tre, kommer fir'.
Det er dejlig svulmelegeme lir.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-10-12 13:12

Men det bliver nok kedeligt at være afgifstfri.......i længden

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-10-12 18:52

uden tvivl.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-10-12 13:54

Sjovt med de der socialdemokratiske ledere, de elsker at fremstille sig selv som børn af hårdt arbejdene forældre.
Helle elsker at fremstille sig selv som barn af en hårdt arbejdende enlig mor, der sled og slæbte fra morgen til aften for at holde sammen på familien.
Næsten alle ved, at moderen faktisk var en kontorchef, som ikke ligefrem led materiel nød.

Forgængeren Poul Nyrup, gav den som søn af en hårdt arbejdende elektrikersvend, som måtte tage arbejde som tysklandsarbejder.
Næsten alle ved, at Pouls far var eftersøgt af modstandsbevægelsen.

Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-10-12 14:15

Ja, min gamle far var virkelig hårdtarbejdende, da jeg var omrking 10 år gammel talte jeg op igennem et år, han havde været hjemme og spise til aften omkring 110 dage, men dig nået hjem og overnatte næsten hver anden nat, weekender mv medregnet. Ferier var for ham at arbejde et andet sted end han plejede, som regel ved at han arbejdede i udlandet, så vi holdt ferie der hvor han arbejdede.

Afsted hjemmefra ca kl 8, hjem (den der lille tredjedel af dagene hvor han nåede hjem til aftensmad) kl 18.10.

Han var direktør, og U-landsekspert udsendt af Udenrigsministeriet i de fleste ferier, men hårdtarbejdende, det var han!

Så man kan sagtens være hårdtarbejdende, uden ligefrem at lide [led] materiel nød, for det sidste gjorde mine forældre ikke, langtfra!

Men man behøver heldigvis ikke at glemme sit sociale ansvar, bare fordi man klarer sig godt, det er der alt for mange der gør, desværre!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-10-12 20:17

Man skal lære af historien - siges da.

I tiden op til Danmarks besættelse (1936 - 1940) var det lykkes daværende regering - og især Radikale Venstre, at rundbarbere militæret. I april 1940 bestod det militære isenkram/soldater af flg:

Hæren:
I april 1940 bestod den danske hær af omkring 14.500 soldater, af hvilke 8000 var rekrutter. De var opdelt i Jyske og Sjællandske Division, og bestod af 8 infanteri, 2 kavaleri og 3 artilleri regimenter. Omkring 2000 soldater var stationeret i det sydlige Jylland, hvor hovedangrebet kom.

Luftforsvaret:
Luftforsvaret bestod af Marinens Flyvevæsen og Hærens Flyvertropper, samt en flyve træningsskole.

Marinens Flyvevæsen:
13 Heinkel H.E.8 rekognoscerings maskiner
2 Hawker Dantorp torpedofly
8 Hawker Nimrod jagerbombere
2 De Havilland Moth (træningsmaskiner)
2 Avro Tutors (træningsmaskiner)
1 Dornier DO J/III Wal

Hærens Flyvertropper:
1. Eskadrille (Sjællandske Flyveafdeling):
13 Gloster Gauntlet jagere

2. Eskadrille (Jydske Flyverafdeling):
7 Fokker D XXI jagere, 3 Fokker D V M/26 rekognoscerings maskiner

3. Eskadrille (Sjællandske Flyveafdeling):
9 Fokker C V M/33 rekognoscerings maskiner,
2 I R rekognoserings maskiner

5. Eskadrille (Jydske Flyverafdeling):
12 III R rekognoscerings maskiner, 2 I R rekognoscerings maskiner

Flyvevåbenets Træningsskole:
12 Tiger Moth, 5 Fokker C I, 1 III S

Den danske flåde:
2 kystforsvarsskibe (Niels Juel, Peder Skram),
6 torpedo både (Laxen, Hvalen, Glenten, Høgen, Dragen, Høgen), 7 ubåde, 3 minelæggere, 9 minestrygere, 4 inspektionsskibe. Alle skibe, undtagen ubådene, var af ældre dato.

Kystforsvaret var under kommando af den danske flåde og bestod af 8 fæstninger og omkring 100 kanoner.

Nu hører vi igen, at militæret skal rundbarberes.
Danmark din gamle røver, du vil ikke tage ved lære..!!

Tommy
Officer af reserven.....Ridtmester (Berider) garderhusarene....
Alllleeeeeee Hooooooldtttttttt!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-10-12 20:55

Jeg går ud fra, du taler om regeringens tanke om at suspendere værnepligten, bare et gæt

Hvis jeg nu skulle gætte rigtigt?

Hvad så?

Hvorfor har mænd værnepligt, kvinder værneret?

Har K mindre ret/pligt til at bevare vores samfund??

En meget lille del af mændene bliver udtaget, og, såvidt jeg ved, skal de være frivillige for at gå i krig i langtbortistan!

Og hvad laver vi overhovedet i langtbortistan? Gavner det vores sikkerhed, eller gør det os mere udsat?

De svar har jeg ikke, jeg er stadig i tvivl!

Ligesom jeg er i tvivl om værnepligten.

Når jeg ser tropperne fra USA, UK , mv, synes jeg de er udtryk for , lejesoldater, folk uden empati, det er (måske pga af dansk mediedækning) ikke noget jeg hat lyst til at blive identificeret med.

Jeg ved godt, der er mange flere amerikanske (og engelske) soldater end danske, i Afghanistan, men jeg kan da ikke alde være med at se, at de bliver ramt oftere af drab fra lokale soldater/politi, end vi gør!

Så, måske, er der fordele ved værnepligt (eller er det bare fordi vi er bedre mennesker?)??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-10-12 10:30

Nemmerlig - regeringens foreslag om at afskaffe/suspendere værnepligten og iøvrigt besparelser for et par milliarder. Hvilket vil sige, kassernenedlæggelse i massevis....1 mange -2 rigtig mange.

Citat
Når jeg ser tropperne fra USA, UK , mv, synes jeg de er udtryk for , lejesoldater, folk uden empati, det er (måske pga af dansk mediedækning) ikke noget jeg hat lyst til at blive identificeret med.
Kære vagnr. krig og empati er to ting der ikke kan gå i spænd.
Problemet med krige i dag er, at de udkæmpes af politikere. Hvis politikere overlod udkæmpelsen af krige til dem, der har forstand på det, havde krigen i Langbortistan været afsluttet på 2 - 3 måneder.
Uha, det lyder brutalt. Enig, men krig er brutal..! Og det er også brutalt at lade en krig fortsætte i en uendelighed.

Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-10-12 10:54

Tommy, nu var det jeg mente med empati ikke, at soldaterne skal stå og tænke på soldaters families følelser, når de slår en af fjendens soldater ihjel!

Men at de skal begrænse deres krig til soldater, ikke slå uskyldige civile ihjel (Det kan selvf ske ved et uheld), my lai massakren med ltn. Calley var jo ikke en enlig svale.

Det var det der lå i

Citat
Jeg ved godt, der er mange flere amerikanske (og engelske) soldater end danske, i Afghanistan, men jeg kan da ikke alde være med at se, at de bliver ramt oftere af drab fra lokale soldater/politi, end vi gør!

Så, måske, er der fordele ved værnepligt (eller er det bare fordi vi er bedre mennesker?)??

USSR klarede ikke Afghanistan trods 10 års anstrengelser, jeg har ikke fornemmelsen af at de var specielt "hæmmede" af politikere, menneskerettigheder mv.

2-3 måneder kan vist kun klares med atombomber!

Afghanerne er et frihedselskende folk, som ikke er sådan at kue, det vil heller ikke lykkes denne gang, i 2015 vil alt være ved det gamle igen

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-10-12 10:58

Lige efter at have sendt, dukker disse op i min indbakke

http://www.information.dk/telegram/313206

http://www.information.dk/telegram/313205

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-10-12 11:29

Nå, nu fik jeg da lige et hårrejsende syn - jeg skrev kasserne = papkasserne.
Jeg mente naturligvis kasernerne - og det er unægteligt noget helt andet.
Selvom der er lighed mellem at bo på en kaserne og bo i en papkasse.

Værnepligten vagnr., er indskrevet i grundloven. Også selvom konstabelforeningen mener noget andet.
Men okay, der kan laves en "Manu Sareen" (Folkekirken)

Citat
Men at de skal begrænse deres krig til soldater, ikke slå uskyldige civile ihjel (Det kan selvf ske ved et uheld), my lai massakren med ltn. Calley var jo ikke en enlig svale.
Forfærdelig hændelse. Men tænk på omstændighederne i den måde Nordvietnam førte krig på, samtidig med, at du tænker på de unge amerikanske mænds dødsangst.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-10-12 12:18

Så godt kasserne, men forstod meningen.

Problemet med massakrer, vilkårlige drab på civile, var jo ikke kun noget der skete i Vietnam, det samme er sket i Irak og Afghanistan, overgreb i fængsler mv.

Og det er der, jeg synes de danske soldater virker mere empatiske end USAs og UKs.

Citat
Så, måske, er der fordele ved værnepligt (eller er det bare fordi vi er bedre mennesker?)??

jeg tror, da langt de fleste af vores soldater i krigsområder er professionelle, at uddannelsen af de danske soldater, har mere fokus på "empatien", respekten for dem vi "redder", reglerne mv. Det har jeg det godt med.

Jeg har hele tiden har ment, det var absurd, tåbeligt og forkert at Dk deltog i Irak og Afghanistan, det hjælper ikke et hak, vi har ofret menneskeliv og milliarder til ingen verdens nytte, bortset fra Foghs karriere

Men når vi nu er der, er jeg godt tilfreds med de danske soldaters gøren og laden!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-10-12 12:56

Citat
Jeg har hele tiden har ment, det var absurd, tåbeligt og forkert at Dk deltog i Irak og Afghanistan, det hjælper ikke et hak, vi har ofret menneskeliv og milliarder til ingen verdens nytte, bortset fra Foghs karriere
Måske -måske ikke...? Det kan diskuteres i en uendelighed.
Måske sku' Danamrk på traditionelt vis blive ved med at køre på frihjul.

Staten skal spare 3.7 milliarder +
Hospitalgeden er også blevet rundbarberet
Efterlønsgeden er barberet - den kan desværre ikke barberes 2 gange.
Folkekirkegeden er også ved at få en rundbarbering.
Folkeskolegeden bliver også udsat for en rundbarbering

Er der ikke andre geder der kan barberes da..? Nej åbenbart ikke..!

Kan der ikke barberes et par højhellige køer..? JOW...!!! Men "eliten" vil ikke..!
Hvis vi blot halv barberede den ko, der hedder indvandring, så havde der været rigelig råd til efterløn, ordentligt hospitalvæsen, "ældre byrde"...sjovt ord, det der, ældrebyrde. Det er ikke politisk korrekt at tale om indvandringsbyrde. Næh, det er skam berigelse........Det er vist kun indvandrerne der er udsat for berigelse.

Men det korte ad det lange. At afskaffe værnepligten er grundlovstridigt, samtidigt med, at det er første skridt til at afskaffe militæret.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-10-12 13:30

Om "vores" krige i Irak og Afghanistan, kan man jo dels forholde sig til hvad der blev sagt inden krigen begyndte "det er ikke noget vi tror, det er noget vi ved", de skiftende "begrundelser", demokrati, kvinders rettigheder, børnenes uddannelse, men man kan forholde sig til:

Er Irak blevet et bedre sted for irakerne?

Hvorfor angreb vi ikke Pakistan, da vi angreb Afghanistan, alt tyder på der er ligeså mange terrorister i Pakistan, og at de pakistanske myndigheder samarbejder med dem?
Nå nej, de har atombomber (og har hjulpet Iran med deres planer!).

Og om godt to år, er Afghanistan blevet et bedre sted for afghanerne?

Når over 2 mill irakere er flygtet ud af landet, siden vestens krig startede i 2003 (flere end der flygtede under Saddams 24 års diktatur), kan man vist dels sige, at irakerne ikke har fået det bedre, og at vores krig har bidraget til, at vi har fået flere etnere i Dk.

Det er vist det man på nudansk kan kalde en lose-lose situation

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-10-12 14:19

Citat
Er Irak blevet et bedre sted for irakerne?
Ja så absolut da.

Citat
Og om godt to år, er Afghanistan blevet et bedre sted for afghanerne?
Så absolut NEJ !!
Men at påstå Taliban ikke kan besejres?? Selvfølgelig kan de det.
Men det kræver at det er militæret der kæmper kampene og ikke politikerne.

Citat
Når over 2 mill irakere er flygtet ud af landet, siden vestens krig startede i 2003 (flere end der flygtede under Saddams 24 års diktatur),
Det er en underlig logik, vagnr.

Nu kunne jeg jo bruge samme logik ved at inddrage det gamle DDR.
Dengang da DDR var under kommunistisk åg, var folk så glade for at være i deres land, at de ikke engang tog på besøg i Vest Berlin. Men efter de blev "frie" så "flygter" folk væk fra landet i hobetal.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-10-12 14:45

Irak havde aldrig pigtrådshegn og bevæbnede vagter langs deres grænse, den er alt for lang, så det har ikke været så svært at flygte.

Jeg var dernede i julen 1977, min svigerfar arbejdede der, allerede før Saddam var det et forfærdeligt land, politistat, som udlænding blev man konstant overvåget, på et tidspunkt gik det op for os, at den chauffør vi var blevet påtvunget, forstod dansk!

Måske kan man slå taliban, men det bliver ligesom sejren over tyskland i 1 verdenskrig, de vender tilbage, når de har samlet kræfter!

Men det har vist ikke så meget med HTS og Pytagoras at gøre

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-10-12 14:50

Citat
Men det har vist ikke så meget med HTS og Pytagoras at gøre
Jo det har da.... at finde den rigtige vinkel...

Nej du har ret, vi er væk fra emnet - men det gør ikke så meget..?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-10-12 14:52

Citat
men det gør ikke så meget..?
Næ, det plejer vi jo

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-10-12 16:24

Tak for svaret hjkofoed. Det var nøjagtig og lige sømmet !

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 08-10-12 22:47

Selv tak, og tak for en underholdende tråd. Det er tankevækkende, at almindelige mennesker, kan opnå forståelse på tværs af partiskel. Det demonstrerer efter min mening, at mange er mere demokratiske end dem, vi har været så tankeløse, at stemme på.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 08-10-12 22:50

Også stor tak til vagnr for både underholdende og vægtige indlæg. Gad vide om tråden blev så fin, fordi vi ikke så noget fra tågehornene.