/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Tjalde og EU
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 898 gange
50 point
Dato : 02-10-12 20:25

Af CHRISTEL SCHALDEMOSE Eller nærmere Christel Tjaldemose.

I dag er det 40 år siden, at vi stemte os ind i EF. Jeg vil gerne sige tak til alle, der stemte ja. Set med mine øjne, var det et rigtigt valg. Medlemskabet har betydet meget for Danmark, og indtil år 2000 var det endda en overskudsforretning.Okay, indtil 2000 var det en overskudsforretning - javel ja. Hvad er det så nu - 12 år efter 2000...? En kæmpe underskudsforretning. Kontingentet er over 6 milliarder pr. år.

Citat
Men et medlemskab skal ikke kun handle om kolde kontanter. Det bør også handle om, hvad foreningen har som formål og byder på af aktiviteter og medlemsfordele.
Nå, nu skal det ikke handle om kolde kontanter..!!??? Hvad skal det så handle om..? Føderation..? Om EU pamperiet, som bestemmer suverænt over nationalstaterne. Altså kort sagt, EU står over det danske folketing. Eller hvad skal det egentlig handle om...?????

Citat
Fred i EU
EU tilbyder først og fremmest fred i den europæiske verdensdel. Mange tænker nok ikke over det, men EU har været aktivt medvirkende til at samle Europa.
Det er direkte løgn!!! Europa har aldrig været mere uenige end de er nu. Her tænker jeg ikke på de sleske EU rygklappende pampere, men på befolkningen i nationalstaterne

Citat
EU’s forgænger, Kul- og Stålunionen, var jo et samarbejde om handel mellem seks lande i Europa, som havde til formål at forebygge en ny krig imellem Frankrig og Tyskland. Det mål må siges at være opfyldt.
Ha Ha Ha....Nu var Tyskland jo "besat" af amerikanerne lige indtil 1990.....sååååe hvor meget krig kunne tyskerne føre.

Citat
En glad mejerist
EU i dag er meget mere end blot et fredsbevarende projekt. Det tæller blandt andet et indre marked, der i den grad gavner borgere og virksomheder - også i Danmark.
Javel ja. Hvem sagde krumme agurker...?

Citat
Så sent som i går var jeg på besøg på et mejeri i det midtjyske. Direktøren priste sig lykkelig for det indre marked. Han mindede mig om, at tiden før det tætte handelssamarbejde var besværlig for virksomhederne med et snørklet bureaukrati, store papirbunker og lange lastbilkøer ved grænsen.
Tag grænsen v/ Rødby - Puttgarden, efter regeringen fyrede de "4 fede toldere" er der grænsekontrol så godt som hverdag.
Muligvis mejeribestyreren fra det midtjyske synes alt er ok - men kan vi regne med det...?Samme mejeri optrådte jo også på slap line under Muhammedkrisen....hvem sagde ussel mammon..?

Citat
I dag kan vi takke det indre marked for omtrent danske 500.000 job. Vi eksporterer cirka 60 procent af vores vareproduktion til EU. Det er værd at tage med.
Vrøvl og atter vrøvl, de job havde vi haft i forvejen. Men så er det måske også EU der er skyld i de arbejdspladser vi taber nu - altså hvis vi følger din logik, Tjalde.
Citat
Derudover har EU styrket borgernes rettigheder og muligheder for at rejse, arbejde og uddanne sig.
Ja tak, det har vi så sandelig opdaget. Behøver vi at nævne polsk arbejdskraft til en 50'er i timen.

Citat
Vi kan ikke undvære EU
Mere end nemt. Den dag kommunistpamperiet synker i grus skal være en festdag.

Citat
Er alt så fryd og gammen? Nej, selvfølgelig ikke. Der er bestemt rum for forbedringer på en lang række områder. Og der er da også en kant for, hvor langt vi skal gå.
Bravo Tjalde, nu er hashtågen begyndt at lette - men kun meget lidt.

Citat
Jeg siger nej tak til en føderation. Jeg mener ikke, EU skal bestemme, hvordan vi indretter vores velfærd eller indkomstskat.
Atter bravo, Tjaldepige, nu lettede tågen lidt mere.

Citat
Men vi kan altså ikke undvære EU-samarbejdet. Fejl og mangler må vi udbedre indefra.

Så herfra skal lyde: “Tak danske vælgere anno 1972, og tak Jens Otto Krag for, at vi i dag er med i EU.
Tjalde...ØV, nu sugede du igen for hårdt på piben - du squ skæv igen !! Jeg anede ellers håbet forude....ØV. Kuk kuk tjalderaaaaAAAAA. Kuk kuk -kuk kuk tjaldera.

Tommy

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-10-12 20:29

Citat
ØV, nu sugede du igen for hårdt på piben - du squ skæv igen !!

Det tror jeg squ da os du har gjort!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-10-12 20:31

Absolut ikke - jeg ryger ikke - og jeg drikker heller ikke.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-10-12 21:38

Tommy, jeg ved godt du er holdt op med at ryge, til lykke med det, men at holde op med at drikke er UDANSK, og i strid med DFs partiprogram(så jeg håber det er en forskrivelse).

Malerhjene er jeg sikker på du ikke har, kun udendørs arbejde med vandfarve

MEN, derfor behøver dine holdninger til Ef/EU jo ikke at være rigtige (ligesom mine heller ikke gør).

I dagens politiken kunne jeg se, jeg ud af de 6 afstemninger kun 2 gange har været med flertallet, og de har vel altid ret.

MEN, såvidt jeg ved, har vi, fx, ikke haft en væbnet konflikt mellem EF//EU-lande) mens de var det, kan du finde en periode i historien hvor så mange europæiske lande ikke var i krig med hinanden?

"Besættelsen af Tyskland" husker jeg fra min fjerne barndom, men i 1990 var det kun formelt. De besatte vist Japan i meget længere tid??

Og, de krummer agurker er, som jeg er sikker på du ved, en dansk opfindelse, der vist stammer fra grønttorvet for 100 år siden!

???

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-10-12 22:02

Hvorfor ligger den ikke over i JAGT afdelingen som alt andet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-10-12 22:52

Citat
Malerhjene er jeg sikker på du ikke har, kun udendørs arbejde med vandfarve
Jeg har skrevet det før - og gentager gerne igen. vagnr., du er og bliver en gentlemand.
Joooo såmænd da, en lille bommerlunder ryger der da ned i ny og næ.
Du ved godt hvad en bommerlunder er - ikke..? Har altid troet det var tysk snabelwasser, men det er pæredansk. Hmmmmm, skuffelsen var enorm da jeg opdagede min fejltagelse. Men det smager godt - også som en "lille sort" alias "kaffeknægt, alias kaffepunch...kært barn har mange navne.

Og til mig-selv......ja altid ikke til mig selv personligt, men til den person der bruger nicknamet "mig-selv"

Citat
Hvorfor ligger den ikke over i JAGT afdelingen som alt andet.
Njaaaarhhhh, godt nok jagter jeg EU, meeeeen, at smide den under jagt kategorien..Neiiij, dér hører den ikke hjemme.

Tommy

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-10-12 10:29

Godt nok skrev jeg om krumme agurker længere oppe.

Hvad med denne her overskrift; Frisører skal ikke længere have lov til at gå med høje hæle eller smykker, når de er på arbejde. Det er kravet i et nyt udspil, som skal til videre behandling i EU-Kommissionen.

Jo jo EU vil skam ensrette alle mennesker....bip bip bip dyt dyt båt.....kalder jorden

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 50 point
Dato : 03-10-12 12:25

Jo jo EU vil skam ensrette alle mennesker....bip bip bip dyt dyt båt.....kalder jorden

Det bliver nok dyrt

Jeg snakker nogle gange med 3 brødre fra Polen, som bor i et lejet hus her i byen. Ham der har lejet det, han får kontanthjælp, mens hans 2 brødre, er ved at optjene retten til det.
Som EU borger, skal man arbejde 10 uger i Danmark, så er man berettiget til kontanthjælp.

Tror det bliver dyrt for lille Danmark, når først folk fra de fattige EU lande, får øjnene op for det

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-10-12 13:29

Tak for svaret WinXPeter. Og jeg er sikker på, du kan blive ved med at finde eksempler på EU's "herligheder"
Men du glemte børnepengene. DK skal udbetale børnepenge til borgere indenfor EU såfremt vedkomne borger arbejder i DK.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-10-12 13:59

Nu hører damefrisørfaget til blandt dem med flest og tidligste arbejdsskader, så man vil åbenbart gerne sikre de unge damer lidt bedre forhold, så de ikke brækker benene ved at vælte med stylterne på, og ikke få allergi under smykkerne af de mange hidsige kemikalier, de bruger for at få kunderne til at føle sig lækre og sexede.

http://www.b.dk/nationalt/ny-lov-skal-forbyde-frisoerer-at-gaa-i-stiletter

http://avisen.dk/helt-unge-piger-faar-arbejdsskader_142964.aspx

og en sammenligning med malerfaget i 70'erne

http://avisen.dk/frisoerer-har-vaerre-job-end-malerne-i-70erne_143702.aspx

At jeg så mener, det havde været fornuftigt at bruge krudtet for at forbyde kemikalierne, i stedet for smykkerne, og lade damefrisørerne gå med de sko de har lyst til, jeg har svært ved at tro der er mange der har lyst til at stå i stilethæle dagen lang fem dage om ugen, er en anden sag.

Måske skulle man pudse KVINFO på opgaven, så har de da noget nyttigt at tage sig til

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-10-12 14:41

Jeg så også helst at kvindelige frisører gik i flade spadseresko med en stofrem omkring vristen. Hvide sokker - gerne rullet helt ned til vristen for at det hele skal se lidt frisk pigeagtig ud. En plisseret nederdel med tilhørende neutral silkebluse med broche. Håret opsat, men adskilt i midten og med runde guldbriller.

Iøvrigt kan jeg ikke se hvad fanden det rager gammelkommunisterne i EU, om kvindtøjet skal gå i højhælet sko eller ej !

Tommy
EU ekspert