/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Ændring af Enviroment Variable - Path
Fra : CADmageren
Vist : 778 gange
100 point
Dato : 03-06-03 10:28

Hejsa.

Mit VB6 program skal kalde et andet program, som kræver at Enviroment variablen "Path", har tilføjet en bestemt søgesti.

OriginalPath = Environ("path")
If InStr(1, OriginalPath, Pub.OraPath, vbTextCompare) = 0 Then
newpath = Pub.OraPath & ";" & OriginalPath
SetEnvironmentVariable "path", newpath ???????????????????????????????????????
End If

Problemet er at SetEnvironmentVariable IKKE sætter variablen globalt, men kun for den enkelte session, så derfor virker den ikke!
Jeg har også prøvet at ændre værdien i registreringsdatabasen, men her slår ændringen først igennem når maskinen er genstartet.

Med venlig hillsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : elynge

Dato : 07-06-03 01:22

Kan du ikke lade installationsprogrammet sætte stierne?

mvh
elm

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 07-06-03 13:00

Jo sikkert... Hvilket installations program?

Accepteret svar
Fra : elynge

Modtaget 100 point
Dato : 07-06-03 14:02

Der er jo flere muligheder - jeg har selv "InstallShield express Professional" (som kan det du har behov for) men det er efterhånden en gammel version og denne version kan vist ikke fås mere.

Du kan se forskellige installationsprogrammer her:
http://www.ravenholm.dk/docs/software.asp?back=685729209&psgn=1251587517

Ring evt. til Ravenholm, - de plejer at have detaljeret kendskab hvad forskellige versioner kan.

mvh
elm

Kommentar
Fra : lisevang

Dato : 07-06-03 21:28

Undskyld mit lidt korte sp.

Men sagen er den, at variablen kun skal sættes midlertidigt! Når programmet har kørt, skal stien igen fjernes fra Path variablen.
Jeg bruger selv Inno Setup. Det er gratis og virker fortrinligt, bare ikke til denne opgave.

Mvh
/ Michael Christoffersen

Godkendelse af svar
Fra : CADmageren

Dato : 13-09-05 16:14

Tak for svaret elynge.