/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Opsætning Edimax Ew-7206APg
Fra : ferik
Vist : 747 gange
200 point
Dato : 01-10-12 21:01

jeg kan ikk få dette Edimax til at virke, som jeg vil
det skal køre som BridgePoint (fange et trådøs signal og vederesnde over RJ 45)
jeg har følgende indstillings muligheder:
1. AP
2.Station Ad-Hoc
3: Station-infrastrucure
4: AP Bridge-Point to Point
5: AP Bridge -Point to Multi Point
6: AP Brige-WDS
7:Universal Reapeter

? hvad mondet rigtige er
Erik

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 01-10-12 21:55

ja kender desværre ikke den du har der. Men jeg har lavet en Dlink til formålet. den skulde kobles med RJ45 til en solfanger inverter. Hente en IP fra en central router og levere den til inverteren. som skal sende sine oplysninger til en server der samler hvad den har lavet af strøm. Jeg har ikke en gang set om den kom til at virke, men min baerbare kørte igennem den med et kabel og sin wifi slukket. Så det må virke. Er det noget sådan du skal lave ??
hilsen Steen

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-10-12 22:12

edimax skal modtage et trådløs signal
og vedere sende over RJ 45 kabel til et stationær computer

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 02-10-12 08:13

Ja men fra en anden router i dit hus, som leverer internet. ja det er så som det jeg taler om..
central routeren har forbindelse til Internet. Den leverer IP adresser til alle tilsluttede PCer og WIFIer.
afleverer også addressen på hullet til omverdenen (gatewayen)
Hvor står oversætteren fra hjemmesidens navn til hjemmesidens IPaddresse ( DNSserveren)
Disse ting skal Bridges videre ud på RJ45 til din stationære PC.
hilsen Steen
Måske nemmere at tage et USB kabel 5 meter og et WIFInetUSBstik.
hej hej

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-10-12 09:02

Umiddelbart vil jeg sige det er AP Bridge-Point to Point du skal bruge.
Citat
3.2.2 Wireless Setting
This Access Point supports AP, Station, Bridge, WDS and Universal Repeater modes. “AP Mode” provides
pure access point function. The simplest way to build up a wireless LAN is to use “AP Mode”. “Station Mode”
is used to let a network device with only wired Ethernet function to have wireless LAN communication
capability. It provides both Ad Hoc and Infrastructure modes for the “Station Mode”. With “Station-Ad Hoc
mode”, it can let your network device join a wireless LAN with peer-to-peer communication. With “Station-
Infrastructure mode”, it can let your network device join a wireless LAN through an access point. “AP Bridge
Mode” provides the function to bridge more than 2 wired Ethernet networks together by wireless LAN. You
can use two access points with “AP Bridge-Point to Point mode” to bridge two wired Ethernet networks
together. If you want to bridge more than two wired Ethernet networks together, you have to use enough
access points with “AP Bridge-Point to Multi-Point mode”. An access point with “AP Bridge-Point to Point
mode” or “AP Bridge-Point to Multi-Point mode” can only be used to bridge wired Ethernet networks together.
It can’t accept connection from other wireless station at the same time. If you want an access point to bridge
wired Ethernet network and provide connection service for other wireless station at the same time, you have
to set the access point to “AP Bridge-WDS mode”. Simply speaking, “AP Bridge-WDS mode” function is the
combination of “AP mode” and “AP Bridge-Point to Multi-Point mode”. “Universal Repeater Mode” provides
the function to act as AP client and AP at the same time. It can use AP client function to connect to a Root
AP and use AP function to service all wireless stations within its coverage. All the stations within the
coverage of this access point can be bridged to the Root AP. “Universal Repeater Mode” is very convenient
to extend the coverage of your wireless network.

Hent manualen her: http://peecee.dk/upload/view/385904

Accepteret svar
Fra : JegCain

Modtaget 200 point
Dato : 03-10-12 13:19

KOPI
Opsætning Edimax EW-7206APg som en trådløs repeater

Annoncer fra Googlewww.saf-lastmile.com
Hej, jeg har lige brugt 10 timer at finde ud af (successfully!) hvordan man opsætter den Edimax EW-7206APg i sin repeater-funktion, så jeg tænkte jeg ville dele hvad jeg forstået,. 1st: En definition - hvad jeg mener med en trådløs repeater er en enhed, der kan afhente et trådløst signal, og genudsende det på samme IP subnet. Det effektivt udvider rækken af det trådløse netværk. Jeg prøvede at sætte den op uden nogen form for sikkerhed (radio SSID, ingen WPA eller WEP). Metoden til opsætning er faktisk på Edimax hjemmeside, men det tager en smule af at finde. Linket er her: http://www.edimax.com/html/Faq/FAQ_EW-7203APG1.htm Et kort resumé er 1. Tilslut ved hjælp af en wire! Hvis du forsøger at køre oprettet på repeateren hjælp af den trådløse forbindelse er det ikke virker, og det er langsommere. 2. Sæt din pc på samme undernet som repeater. (Dvs. tildele en IP på 192.168.2.13, subnet 255.255.255.0) Instruktionerne til dette er i din Edimax manual. Hvis du bruger Windows XP (som ikke er dækket :), derefter gå til netværksforbindelser (i kontrolpanel) og højreklik "Local Area Connection" for at finde den TCP / IP-egenskaber. 3. Tilslut til enheden fra Internet Explorer. 4. Opgrader firmwaren til den nyeste version (se manual) følge dette link: http://www.edimax.com.tw/download/fi...3APg_V2.32.zip jeg var nødt til manuelt afbryde enheden efter indlæsning af den nye firmware (meget farlig). Jeg vil råde dig til at vente 2 minutter efter opgraderingen før stikket trækkes ud, for at forhindre firmware korruption. 5. Ændre IP-adressen på repeateren til en adresse på samme subnet som din router (f.eks 192.168.X.17 hvor X er subnet nummer). Hvis du ikke ved, hvad det er, skal du logge ind på din router for at finde ud af. 6. Skift pc'ens fast IP-adresse til at være på samme subnet som din repeater og router (se trin 2 ovenfor) 7. logge ind i repeater og config den repeater-funktionen ved at skrive routerens SSID ind i repeater setup vinduet. 8. (Jeg glemmer altid denne ene) fra adgangspunktet forsiden (denne one: http://www.edimax.com/html/Faq/ew-7203apg/mode.jpg ) indstille tilstanden til repeater og klikke på Anvend ellers intet vil ske. På dette stadium WLAN ledede bør begynde flimrer på Edimax enhed. 9. Gå ind i din router og oprette en statisk IP-adresse til repeateren på dit netværk. Dette skal matche den statiske IP tildelt i trin 5. 10. Glem ikke at ændre den statiske IP på din pc Local Area Connection tilbage til DHCP. Kort sagt - det er en smule kompliceret. Men jeg har formået at gøre det Edimax arbejde med både en Netgear og en BT Voyager. Når det er setup, du kan tage den, re-sæt det, og det holder opsætningen. God jagt!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-10-12 13:57

til
JegCan
det var godt nok en længere forklaring
jeg vil prøve om jeg kan finde ud af det
Erik

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 07-10-12 09:56

Tak for svaret JegCain.