/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad bliver de samlede omkostninger?
Fra : PeterTheisen
Vist : 461 gange
10 point
Dato : 01-10-12 15:48

Hvad bliver de samlede omkostninger ved at eje en lejlighed til 1,1 mio. kr. på 85 m^2 i Helsingør pr. måned, hvis man regner alt med?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 01-10-12 15:53

Du får to svar:

2: Der er for mange ubekendte i din ligning. Hvad betyder "regner alt med"? Varme, el, vand, rengøring, fællesudgifter, skatter, kreditforenings lån, banklån, fast forrentede lån, F1, afdragsfrie lån. Hvorfor skal vi vide at den ligger i Helsingør?

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 01-10-12 16:00

1. Hvordan er du kommet frem til 3589 kr.?

2. Med "når man regner alt med" mener jeg, at man skal regne alle de omkostninger med, som ikke gæld, hvis lejede sin bolig. Det med Helsingør har vist noget med grundskyld osv. at gøre.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 01-10-12 16:00

Lad os bare tage et fastforrentet lån på 3 % eller 3,5 % som eksempel.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 01-10-12 16:05

Ad 1: Jeg er synsk
Ad 2: Spørg kreditforeningen, nogle af dem har et beregningsværktøj på deres hjemmeside. Kik på kommunens hjemmeide for at finde ejendomskatter og ejendomsvurdering.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 01-10-12 16:06

Men er 5.000 kr.-6.000 kr. om måneden ikke et godt bud, hvis man både regner lånet, ejendomsværdiskat, grundskyld, grønne afgifter, fællesudgifter, vedligeholdelse osv. med?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-10-12 16:19

Citat
Men er 5.000 kr.-6.000 kr. om måneden ikke et godt bud

Har du ikke lige prøvet at overbevise os om det koster 10.000

Og ANNULERET spørgsmålet

1 million til 3% koster 2500 om måneden UDEN afdrag...

Fællesudgifter og vedligehold er jo 100% individuelle....

Derfor - 2 forskellige lejligheder til samme pris (1.000.000) behøver IKKE koste det samme i udgifter. Kun lånet koster det samme (hvis det er samme långiver)

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-10-12 16:33

Find en lejlighed i den prisklasse på fx boliga.dk

Læs økonomidelen af salgsopstillingen, det giver et langt bedre bud en vi kan komme med.

Om du kan se forventet el- og vandforbrug ved jeg ikke, det afhænger mest af hvem/hvor mange man er, og vedligeholdelsesomkostninger må du selv gætte på.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 01-10-12 16:41

Det har jeg forsøgt, vagnr. Men jeg kan ikke forstå, at du siger, at det koster langt mindre end ca. 10.000 kr. om måneden, når http://boligsiden.dk/salg/862856066/ skriver, at netto koster det 9.137 kr. Kan du forklare mig det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-10-12 16:45

Det er fordi FÆLLESUDGIFTER ikke er prissat i annoncen....

De kan jo være flere tusinde kroner alt efter HVAD der er med i fællesudgifter

El, vand, renovation, vedligehold og sågar ejerforeningslån mm.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 01-10-12 16:46

Vil det så sige, at samlet set koster det 9.137 kr. om måneden at være bosiddende i ejerlejligheden?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-10-12 16:47

PS...

Dem vil du oplyst hvis du bestiller en salgsopstilling

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 01-10-12 16:48

Skal man for øvrigt kigge på brutto eller netto? Hvorfor?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 10 point
Dato : 01-10-12 16:48

Citat
Vil det så sige, at samlet set koster det 9.137 kr. om måneden at være bosiddende i ejerlejligheden?

JA

men derfor kan der godt være flere udgifter (private)

Det vil du kun kunne se i en komplet opstilling....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-10-12 16:49

Brutto SKAL du betale.....

Netto kan kun bruges i skattesammenhæng....

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 01-10-12 16:50

Skal man for øvrigt kigge på brutto eller netto? Hvorfor?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 01-10-12 16:50

Jeg forstår ikke de tal der står i annoncen, du kan beregne hvad lånet koster her:
http://www.nordea.dk/Privat/L%C3%A5n/Bolig/L%C3%A5neberegner+-+beregn+hvad+det+koster+at+l%C3%A5ne/1332654.html?WT.MC_ID=2880

Det er en noget anden pris.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 01-10-12 16:50

Så netto har trukket rentefradraget fra?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-10-12 16:50

Hvorfor gentage

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-10-12 16:53

Citat
Så netto har trukket rentefradraget fra?

Ja

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 01-10-12 16:54

Tak for svaret refi.