/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Alsboe Fodtøj
Fra : anva
Vist : 1690 gange
300 point
Dato : 29-09-12 15:20

Kan nogen fortælle mig, hvornår sko-fabrikken Alsboe ophørte? Og endnu bedre - hvornår modellen 7418, facon 275 F blev produceret?
Vh, Anva

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-10-12 10:31
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-10-12 10:58

Uddrag:
"
Du skriver at Alsboe og Wedela aldrig blev et kendt navn det er ikke korrekt Det var en meget annerkendt skofabrik med Louis Petersen som fabrikant De syede ortopædiske sko og luxussko til større forretninger Jeg stod i lære der i 3 år det var en stor virksomhed på højde med Panther og Angulus sko Bygningen kan ses i Krønikens Bella det er den gl fabrik på Bernhard Bangs Allé på Frederiksberg Tak for info 1 1 Alsboe Fodtøj i str 58x58 cm Foto lånt af Henrik M Christensen Læs mere i underteksten til det forrige billede 1 Mel fra Aalborg Ny Dampmølle
"

De her nævnte personer må vide mere...

Kommentar
Fra : anva

Dato : 02-10-12 17:16

Hej Svend?
Omtalte link ang. emaljeskilte havde jeg selv fundet. Men da jeg jo netop ikke aner hvor vi er henne tidsmæssigt og om omtalte personer stadig lever OG hvor de kan findes, brib´nger det mig ikke meget videre. Desvære.
Vh,
Anva