/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Babylon
Fra : pepsimax
Vist : 1537 gange
200 point
Dato : 28-09-12 22:58

Hej

Babylon har over taget mine søgninger

jeg kan ikke søge via Google ... hmmm

og Google er min statside men det er babylon der kommer frem

hvordan FANDEN slipper jeg af med den

mvh

Pepsimax
ps..

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-09-12 23:26

Det gør du ved at klikke på den lille pil oppe i søgefeltet til venstre - så kommer der een rullemenu der hedder Håndter søgetjeneste

Her sletter du så den fucking Babylon...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-09-12 23:28

Gå tilbage til et gendannelsespunkt, før du accepterede at installere Babylon!

Generelt: Lad være med at sige ja/kryds til at installere alle de "gratis" programmer!

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-09-12 23:29

Du kan også gå ind og downloade REVO UNINSTALLER og slippe helt og adeles af med den

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-09-12 23:31

Citat
Lad være med at sige ja/kryds til at installere alle de "gratis" programmer!

Nu er der jo så altså ikke noget galt med GRATIS programmer generelt...

REVO uninstaller er f.eks. gratis og et rigtig godt program

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 28-09-12 23:32

Hej marken84

Der står kun google i den linie

Pepsimax

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 28-09-12 23:56

Beklager

men
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

kan ikke finde Babylon

Pepsimax

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-09-12 00:11

Her kan du se hvordan du fjerner Babylon på Babylons egen hjælpeside, de har jo kreeret programmet så de er også dem som ved hvordan det fjernes igen, først vises hvordan man fjerner Babylon i Google Chrome, Internet Explorer er cirka midt nede på siden:
http://support.babylon.com/index.php?/Knowledgebase/Article/View/213/0/remove-toolbar-and-search-the-web-babylon

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-09-12 07:12

Citat
Hej marken84

Der står kun google i den linie

Pepsimax

Klikker du på den lille pil og får rullemenuen ned?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 29-09-12 08:06

Hvilken browser bruger du?

(Ret vigtigt!)

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 29-09-12 09:29

Hej

JA til - Klikker du på den lille pil og får rullemenuen ned?

og jeg bruger Explore 8

pepsimax

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-09-12 10:29

Du kan sætte den til google på denne måde...

1. Klik Start > Kør (eller WIN-Logo+R), skriv ‘regedit’ i boksen der åbner og klik OK eller tast Enter og find så denne nøgle:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
2. I vinduet til højre skal du finde værdierne Search Page og Search Bar.
3. Dobbeltklik på Search Page og erstat den eksisterende url med denne:
http://www.google.dk

4. Dobbeltklik på Search Bar og erstat den eksisterende url med denne:
http://www.google.dk/ie

5. Find så denne nøgle:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL
6. Dobbeltklik på Standard i det højre vindue og erstat url'en med denne:
http://www.google.dk/keyword/%s

7. Find så nøglen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Search
8. I det højre vindue dobbeltklikker du på værdien SearchAssistant og erstatter den eksisterende værdi med denne:
http://www.google.dk/ie

9.Luk Registreringseditoren, og luk og åbn Internet Explorer igen.
Nu skulle du have Google som søge maskine igen...

Har lavet en REG fil som kan hentes her "iegooglesoeg.reg"
http://peecee.dk/upload/view/385502
Dobbeltklik på den og sig ja til at flette den i registreringsdatabasen, så bliver de foreslåede ændringer skrevet i registret!

Hvis du vil tjekke hvad REG filen indeholder kan den åbnes med Notesblok, det er en alm. tekstfil!

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 30-09-12 00:18

Hej Klaudi

Tak for dit store arbejde

men min Google virker stadig ikke

pepsimax

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 30-09-12 05:50

Citat
hvordan FANDEN slipper jeg af med den

den bliver svær at fjerne,.. helt,... den har givet mange 'grå hår' i hovedet,
omtrent lige så irriterende som,.. ' ASK search / toolbar'.
........ en 100% sikker metode er at formatere din HD.......

men hvis du kan leve med at den ligger i 'dvale' (gør ingen skade)
kan du deaktivere / 'gemme' den,
det er ret enkelt,

prøv at kikke op i din Menulinie,.. åbne fanebladet Funktioner,.
nederst i popup-ruden klikker du på Internetinstillinger,

nu dukker popup-ruden Internetinstillinger op,
i feltet Startside skriver du den side du ønsker skal starte hver gang
i dette tilfælde,.. www.google.dk

det ser sådan ud i praksis, :
http://peecee.dk/upload/view/385612

HUSK at klikke OK,.. (ellers virker det ikke),..

det kan også gøres på 1000 andre måder,.................... omtrent....

dukker den op igen efter et stykke tid,.. kontrollerer du det hele igen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-09-12 09:32

Prøv at kigge i HOSTS filen om der er referencer der til babylon!
Findes her C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

Skal se så'n ud

127.0.0.1 localhost
#   Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
#   Dette er HOSTS-eksempelfilen, der bruges af Microsoft TCP/IP til Windows.
#
#   Denne fil indeholder IP-adressetilknytninger til værtsnavne. Du bør ikke
#   angive flere end en post pr. linje. IP-adressen skal placeres i den første
#   kolonne efterfulgt af det tilsvarende værtsnavn.
#   IP-adressen og værtsnavnet kan adskilles af mindst ét mellemrum.
#
#   Kommentarer (som disse) kan indsættes på individuelle linjer eller efter-
#   følge computernavn. Kommentarer skal anføres med nummertegn '#'.
#
#   Eksempel:
#
#   102.54.94.97 rhino.acme.com # kildeserver
#   38.25.63.10 x.acme.com # x-klientvært

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-09-12 12:23

Remove the Babylon residual damage from your browser
http://malwaretips.com/blogs/remove-babylon-toolbar-and-search-the-web-babylon/

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 30-09-12 16:12

Hej igen igen

så fik jeg fjernet Babylon fra min explore og den er HELT ren

MEN jeg kan stadig ikke starte

www.google.dk eller www.google.com HMMMM

Pepsimax

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-09-12 16:27

kig i HOSTS filen er der linjer med google så slet dem!

Den skal se så'n ud HOSTS filen

127.0.0.1 localhost
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dette er HOSTS-eksempelfilen, der bruges af Microsoft TCP/IP til Windows.
#
# Denne fil indeholder IP-adressetilknytninger til værtsnavne. Du bør ikke
# angive flere end en post pr. linje. IP-adressen skal placeres i den første
# kolonne efterfulgt af det tilsvarende værtsnavn.
# IP-adressen og værtsnavnet kan adskilles af mindst ét mellemrum.
#
# Kommentarer (som disse) kan indsættes på individuelle linjer eller efter-
# følge computernavn. Kommentarer skal anføres med nummertegn '#'.
#
# Eksempel:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # kildeserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x-klientvært

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-10-12 11:55

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 07-10-12 19:27

Hej

Tjaaa hvordan går det ......

Det ser ud som jeg sluppet af med Babylon

MEN

Jeg kan ikke søge via www.google.dk eller google.dk

men jeg kan søge via live search hmmm

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-10-12 19:37

kig i HOSTS filen er der linjer med google så slet dem!

Den skal se så'n ud HOSTS filen

127.0.0.1 localhost
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dette er HOSTS-eksempelfilen, der bruges af Microsoft TCP/IP til Windows.
#
# Denne fil indeholder IP-adressetilknytninger til værtsnavne. Du bør ikke
# angive flere end en post pr. linje. IP-adressen skal placeres i den første
# kolonne efterfulgt af det tilsvarende værtsnavn.
# IP-adressen og værtsnavnet kan adskilles af mindst ét mellemrum.
#
# Kommentarer (som disse) kan indsættes på individuelle linjer eller efter-
# følge computernavn. Kommentarer skal anføres med nummertegn '#'.
#
# Eksempel:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # kildeserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x-klientvært

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-10-12 19:50
Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 07-10-12 20:04

Hej

Når jeg laver denne søgning HOSTS*.*

så kommer der ikke nogle filer frem

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 07-10-12 20:07

Jeg har google i højre top

den virker bare ikke

jeg kan heller ikke få googles hjemmeside frem

pepsimax

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-10-12 20:11

HOSTS filen er her C:\WINDOWS\system32\drivers\etc og den har ingen endelse

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 07-10-12 20:18

Hej igen igen igen.....

min fil ser sådan ud

# Copyright (c) 1993-2006 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

127.0.0.1 localhost
::1 localhost

mv

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-10-12 20:27

Det ser jo meget normalt ud, lige undtaget dette
::1 localhost

Prøv at lave det om til
# ::1 localhost
eller slet det!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-10-12 20:30

Tror nu godt nok ikke det er derfor det ikke virker!

Har du prøvet at scanne med et antimalware program, som f.eks.
Malwarebytes Anti-Malware som er gratis og kan hentes her
http://www.filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-10-12 00:07

Hov hov Klaudi, ikke så hurtig
::1 localhost skal da være der, det er jo ipv6 modstykket til 127.0.0.1 localhost

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 08-10-12 08:03

jeg har engang haft noget lignende, men da var det en ekstra toolbar, den fjernede jeg ved at gå ind oppe i æverste højte hjørne tryk på de tre vandrette streger næste indstillinger gå ud til venstre vælg udvidelser og her kan du fjerne den (deaktiver/aktiver) jeg har lært dej af Klaudi

mvh jensvigo

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-10-12 16:37

Citat
::1 localhost skal da være der, det er jo ipv6 modstykket til 127.0.0.1 localhost

Takker, det var jeg squ ik' lige klar over!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-10-12 18:04

Tja,... nu er det 10 dage siden, og du har tilsyneladende stadig problemet,

i den tid der er gået med tvivlsomme eksperimenter,
kunne du have formateret harddisken 299 gange (sådan ca.).....

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 08-10-12 18:11

Tja,... nu er det 10 dage siden, og du har tilsyneladende stadig problemet,

i den tid der er gået med tvivlsomme eksperimenter,
kunne du have formateret harddisken 299 gange (sådan ca.).....

Det er fulstændigt korrekt men det kan det sværre ikke lade sig gøre

pepsimax

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-10-12 18:11

Citat
i den tid der er gået med tvivlsomme eksperimenter,
kunne du have formateret harddisken 299 gange (sådan ca.).....

Tjae der er så meget man kunne, at formaterer er da den sidste udvej jeg ville vælge!

pepsimax, har du prøvet et Resette IE?

Ok måske endnu et tvivlsomt eksperiment! men det kunne være DET virkede!

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 08-10-12 18:13

Jeg har prøvet

http://www.filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/

og jeg har stadig samme problem

mvh

Pepsimax

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 200 point
Dato : 08-10-12 19:01

jamen så prøv også at stille spørgsmålet inde på
http://www.spywarefri.dk/forum/

'eksperterne' der er også kendt for endeløse eksperimenter,
der oftest ender i at spørgerne opgiver efter 7 -8 dages uafbrudt scanning med alverdens programmer,
medmindre det er ret logiske 'problemer',..

hvad skulle forhindre dig i at formatere din HD,.. ?
noget kunne tyde på at din installation er defekt,.. eller ødelagt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-10-12 18:48

Prøv at NULSTILLE IE på fanen Avanceret,
eller kig på fanen SIKKERHED, punktet Usikre Websteder, om google er havnet der!

Godkendelse af svar
Fra : pepsimax

Dato : 01-12-12 17:04

Tak for svaret EA_HS.