/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
kan intet med min pc,
Fra : 0463
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 28-09-12 14:15

Har problemer med min bærbar pc med windows 7.

jeg tror jeg har fået virus i min pc, og mangle hjælp.

Når jeg har startet min pc op kommer en blå side, og der sker intet, når jeg liggger en skive i,
kan jeg høre at den arbejder, men mere sker der ikke. og rundt i pc" kan
jeg ikke komme.

Hvad gør jeg ?
Har prøvet at geninstllere windows 7 igen, men forgæves.
Findes der et værktøj, som man kan brænde på en skive,(har og en stationær pc)
som automatisk sletter en harddisk når skiven kommer i, så jeg kan starte på en frisk ?

Ser fram til hjælp herinde fra

MVh 0463

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-09-12 16:41

Fat din brugsanvisning og læs. Tæl antal beep ved opstart. Det siger hvad fejlen er.

Formentlig defekt ram eller overhedet processor.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-09-12 17:51

Prøv om du kan starte i fejlsikret tilstand, tryk på F8 tasten hurtigt efter at du har startet computeren og før Windows begynder at indlæses, der kommer en skærm hvor du med pil tasteren kan vælge for eksempel Fejlsikret med netværk og tryk på Enter, prøv det der kan du måske reparere eller systemgendanne, systemgendannelse er vist nok også som en mulighed på skærmen som kommer efter at du har trykket på F8, tryk gerne mange gange for at ramme det rigtige tidspunkt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-09-12 17:57

Citat
Findes der et værktøj, som man kan brænde på en skive,(har og en stationær pc)
som automatisk sletter en harddisk når skiven kommer i
Ja der er flere mulgheder, jeg vil anbefale Gparted hvis du vil formatere harddisken og forberede den til en ny Windows, Windows DVDen har også den mulighed når du vil starte på en frisk så Gparted er sikkert ikke nødvendig men det er en mulighed så du er sikker på at den gamle installation er væk:
http://gparted.sourceforge.net/download.php
den allerøverste
Citat
Download latest gparted-live-0.13.1-2.iso
bør du vælge at hente og brænde som en Image eller ISO fil

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 28-09-12 19:23

Slap lidt af inden du går for hårdt til den. Det er da bedst at redde hvad du har. få en med øvelse i disse ting til at se på den først. jeg er jo selv kommet galt afsted nogen gange ved at være for hurtig.
Disse partions værktøjer er jo hårde og der er ingen fortrydelse.
hilsen Steen.