/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
afgift på salgs biler
Fra : KennethD01
Vist : 323 gange
40 point
Dato : 27-09-12 15:08

hey jeg har hørt at hvis man henter en bil hjem uden afgift så kan man smide midlertidig afgift på indtil bilen er solgt og betale afgiften når den er solgt

er der nogen der ved om det er rigtigt og hvis det er hvor kan man læse om det

på forhånd tak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-09-12 15:16

henter hjem fra hvad

Kommentar
Fra : KennethD01

Dato : 27-09-12 15:20

når den er uden afgift er det nok udelandet

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-09-12 15:44

Du skal betale afgift når du vil have plader på bilen. Hvis ikke du skal have plader på bilen inden du sælger den, skal du først betale afgift når bilen er solgt. Hvis du vil have plader på bilen inden den er solgt, kan jeg ikke rigtigt se at du kan slippe for at betale afgift på det tidspunkt.

Hvis du importerer bilen fra et land uden for EU skal du betale moms på det tidspunkt hvor du importerer, men ellers skal du først betale når du får plader på.

Kommentar
Fra : KennethD01

Dato : 27-09-12 18:53

jeg vil ikke ha plader på dem men hvis jeg henter en bil i tyskland og sælger den i min forhandler så får jeg dansk registrering på den men skal først betale når bil er solgt og skal på plader.. det var sådan jeg fik det fortalt

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-09-12 20:11

Jeg ved ikke rigtigt hvordan det fungerer med "min forhandler", hvad er det?
Uanset om den står ved en forhandler eller hjemme hos dig, skal der først betales afgift i det øjeblik der skal plader på den.

Kommentar
Fra : KennethD01

Dato : 27-09-12 20:25

det er jeg godt klar over det er logik men tror ikke du forstår mig når kunden kommer og vil købe en bil så skulle jeg kunne udlevere bilen og en dansk registrering til ham og så får jeg betalig af kunden og så får jeg en regning fra SKAT... så jeg ikke behøver at sige til kun at han først kan få sin bil efter en uge for jeg skal lige at styr på alt det med afgiften

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-09-12 20:48

Nu tror jeg at jeg så småt forstår problemet. Jeg ved ikke hvordan det fungerer i praksis, jeg tror du bliver nødt til at spørge skat direkte, evt. borgerservice i din kommune, det er vist dem der ordner det med nummerplader.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-09-12 21:05

Man kan ikke få en dansk registrering af en bil medmindre der er betalt dansk registreringsafgift på den.

Hvem har fortalt dig det?

Kommentar
Fra : KennethD01

Dato : 27-09-12 21:15

det er ikke fordi der ikke skal betales afgift men at man kan vente med at betale den til den er solgt og der skal plader på

grunden til at man skulle kunne gøre det var at bilforhandlere der ikke hade så stor en kapital osse kunne ha nogle finer biler

og det kan da være lige meget hvem der har fortalt mig dte for oddsne for at du kender ham er nok meget små

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 27-09-12 23:20

Hej jeg leder efter en bil med 2 sæder foran og et lad bag i men den skal være billig helst diesel er der nogen der kender en der har en til salg så høre jeg gerne fra jer.
alan57

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-09-12 12:11

Er problemet ikke at du gerne vil have plader på, inden du får pengene af sælger, og at du dermed mangler pengene til afgiften, de få dage det varer fra at du skal betale afgiften, får pladerne og får pengene fra sælger?

Er det ikke den slags man har banker og kassekreditter til at løse? Alternativet er at du skal kræve penge af sælger inden han får bilen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-09-12 17:51

Ja, du kan godt vente med at betale afgiften til bilen til der er en køber til den, men i samme øjeblik bilen skal indregistreres skal afgiften være betalt før du kan få danske nummerplader.

Det er simpelthen en betingelse for at få udstedt en dansk registreringsattest og dermed kan få pladerne, at afgiften er betalt.

Og det gælder både for nye og brugte biler.