/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
NRG hurtigere
Fra : jlasse3
Vist : 557 gange
125 point
Dato : 03-06-03 00:54

Hej
Jeg er den heldige ejer af den NRG som render de der 80 efter speedometeret uden skiver og blindrør, da jeg altid køre på vejen er der på nogle stor hovedveje jeg ikke helt kan føkge med og vil derfor gerne have den til at runde de 100 eller i hvert fald køre lidt hurtigere, MEN da jeg som sagt kører meget er det vigtigt at det ikke er noget som sluger vildt meget benzin som f..eks en vold stor karburator og cylinder gør, den behøver ikke blive vold gal i oprtækket bare topfarten bliver lidt højere.
Er der nogel som har forslag til hvad der kan gøres ved dett?????, nogle siger at hvis man tager røret til katalysatoren eller sætter ny udstødning på uden katalysator, vil dette hjælpe en del, dette vil jeg også gerne have be/afkræftet!!!!

Håber på nogle kvalificeret svar!!!!

Med venlig hilsen

Jlass3

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 03-06-03 04:26

Tja, hvad kan man sige. Du skal stadig tænke på at du kun køre rundt med en 50 cc. allerede nu belaster du din motor ved den fart. Hvis du vil højere op i fart vil det også kunne mærkes på din benzinøkonomi da du ergo vol komme til at køre med flere omdrejninger og dermed også pine din knallert for meget. Personligt råd...: vær tilfreds med den hastighed du har nu.. Så går der også længre inden du skal hen og renovere den.

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 03-06-03 13:56

Okay tak for rådet, muligvis en mulighed!! Men jeg tror nu bare jeg smækker en 47,6 alu cylinder på, så runder den de 100, uden den vilde forøgelse af benzin forbruget. Da højere fart som regl er lig med højere benzin forbrug, er jeg selvfølgelig godt klar over at den vil "sluge" mere, men hvis jeg f.eks sætter en 22 mil karburator på kan du tro den "sluger" benzin.
Men tak for rådet..........Misteryman

Hilsen Jlasse3

Accepteret svar
Fra : dr_scooter

Modtaget 125 point
Dato : 03-06-03 14:08

Jeg ville købe en 24% gearing... lidt lettere ruller... 17,5 mm. kab... 50 cc Malossi MHR cyl... så taler vi om 110-125 km/t... og stadig over 20 km/l

Mvh dr_scooter

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 03-06-03 14:21

Okay dr_scooter, det lyder fornuftigt men biver det ikke lidt dyrt inden man har fået det på? Kan man ikke nøjes med gearingen + ruller og så enten droppe karburator eller cylinder, hvor stor er den cylinder du nævner er det en 47,6 alu cylinder eller hvad?
Desuden "sluger" en 17,5 mil karburator en del benzin, gør den ikke??? Ved du hvad der sidder på fra fabrikken?

Hilsen Jlasse3

Kommentar
Fra : lazzyman

Dato : 03-06-03 17:19

Du skal bare sætte en størere kaburator og 6 grams ruller i så køre du fint.....

Godkendelse af svar
Fra : jlasse3

Dato : 17-06-03 00:42

Tak for svaret dr_scooter.