/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Sodet stempel!!!
Fra : Numsas
Vist : 687 gange
20 point
Dato : 02-06-03 23:52

Jeg har lige købt en puch maxi, og er ved at renovere den...
Er der nogen der kan give en grund til, at mit stempel, og dele af cylineren er helt sodet til???

Accepteret svar
Fra : dr_scooter

Modtaget 30 point
Dato : 02-06-03 23:58

For fed blanding, eller dårlig forbrænding...

det første afhjælpes ved at overholde den andbefaldet 2% blanding (2% olie)

det andet afhjælpes ved at købe nyt tændrør...

mvh dr_scooter

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-06-03 04:46

Alle 2 taktere soder i mere eller mindre grad. Det kan jo også være det meget lang tid siden, stempel, topstykke
er blevet renset. Check også indmaden i udstødningsrøret. Her kan der være meget koksdannelser, især
ved de huller der sidder tættest på cylinderen (giver nedsat trækkraft + dårligere motorgang)

MVH

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 03-06-03 14:02

hvis blanding + forbranding er korrekt skulle der ikke komme sod!!! heller ikke i en maxi...

Godkendelse af svar
Fra : Numsas

Dato : 03-06-03 15:02

Tak for svaret dr_scooter.