/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Flere e-mail på samme opkobling.....
Fra : jlasse3
Vist : 728 gange
50 point
Dato : 02-06-03 23:46

Vi har bredbånd internet fra TDC, jeg har for længe siden oprettet en e-mail adresse til mig som slutter med @webspeed.dk, vi har nu købt en router så vi laver LAN netværk og kobler ialt 2 computere på nettet, men da jeg ville oprette en mail adresse på den anden computer og sluttede den med @webspeed.dk går der koks når vi sender og modtager post, jeg får post til den anden computer og omvendt, da den der først søger efter mails får dem ned, den kan altså ikke finde ud af at aflevere dem rigtigt indenfor LAN netværket. Og kan ikke definere de 2 adresser.
Så er det jeg vil spørge om der er nogen løsning, så vi kan have flere e-amils konti over samme opkonling og samtid ikke modtager hinandens post, og om det eventuels koster penge. Eller om det er nødvendigt at oprette en e-mail adresse hos f.eks. udbydere som sol, hotmail o.s.v.

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 60 point
Dato : 02-06-03 23:57

Hej jlasse3

Der er flere muligheder. I kan godt have hver jeres adresse, det er udmærket beskrevet her hvordan i sætter dette op:

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=art_5144_78714

En anden mulighed er at købe et domæne. Her kan i have flere pop3 konto'er åbnet og er uafhængige af regler i outlook. Dette billige webhotel, blev nævnt for ikke så længe siden her på Kandu. Prøv at se hvilken løsning der passer jer bedst

http://cliche.dk/page2.asp

mvh srhansen

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 03-06-03 00:30

Grunden til at du får blandet mails sammen er at det er samme mailboks hos TDC. Det eneste du kan oprette er flere alias, jeg mener det er op til fem på et abonnement. Men post vil blive leveret til den samme "postkasse", som du så tjekker på begge maskiner.

Du kunne f.eks. oprette et gratis-abonnement hos TDC (basis), Tiscali, Cybercity, etc.
Så kan du oprette en ekstra mail-boks og bruge den på den anden maskine.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 03-06-03 14:02

Tusind tak for de gode svar........

Godkendelse af svar
Fra : jlasse3

Dato : 03-06-03 14:05

Tak for svaret srhansen.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 03-06-03 20:26

Velbekomme

Kommentar
Fra : Analytech

Dato : 23-06-03 15:46

Er det muligt via LAN at dele indbakke?? Jeg vil gerne undgå problemet med, at mails kun ligger på den maskine, som henter dem ned først. Jeg har prøvet på alle mulige måder at dele det samme OE - mails, kartotek, det hele.. Men selv om der står, at det er delt, kan jeg stadig kun se mit eget OE - altså det på min maskine.
Kan det virkelig passe, at det ikke kan lade sig gøre??