/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Ipad wifi... hvordan får jeg internet?
Fra : Sars
Vist : 441 gange
50 point
Dato : 23-09-12 11:03

heeey jeg har måske lidt spurgt om dette før, men nu ved jeg mere om mit lille problem.

Min Ipad er en Ipad wifi og altså ikke en med 3G-mulighed for internet. Jeg har et mobilt internet i et usb-stik til min pc, men så vidt jeg kan læse mig til, kan jeg ikke forbinde min ipad til dette???

Er der nogen måde hvorpå jeg kan opsætte et wifi-hotspot via bluetooth fra min pc fx eller på nogen anden måde få min Ipad over på det mobile netværk??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-12 11:17

Ja du skal have en trådløs router som kan bruges sammen med til mobil internet,
altså det modem som du sætter i computeren nu, det skal sættes til en router for at flere enheder kan dele forbindelsen,
både computer og Ipad kan så trådløs internet fra routeren, computeren finder sikkert selv ud af den nye IP adresse fra routeren og kan komme på internet, måske skal du indstille på Ipad så den også finder routerens IP adresse og kan bruge internet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-12 12:49

Citat
Er der nogen måde hvorpå jeg kan opsætte et wifi-hotspot via bluetooth fra min pc
ikke fra computeren, men hvis du har en smartphone med Android så kan den bruges som mobil hotspot, en Iphone kan ikke bruges.
Altså sæt SIM kortet over i din Android telefon og indstil den som Mobile AP, så kan både computer og Ipad komme på nettet samtidig
Eller køb en 3G router og sæt dit USB modem i routeren så både computer og Ipad kan komme på nettet samtidig og du kan bruge telefonen som telefon

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-12 13:50

Lidt læsestof og det er skrevet på en måde så alle kan være med:
http://www.usbrouter.dk/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-09-12 12:31

Citat
Er der nogen måde hvorpå jeg kan opsætte et wifi-hotspot via bluetooth fra min pc fx
det viser at jeg var for tidligt ude med min påstand om at det kan du ikke, det kan faktisk lade sig gøre at opsætte den bærbare som router, du skal oprette en Ad Hoc forbindelse:
http://voices.yahoo.com/tips-setup-laptop-as-router-6433008.html
der er vi så langt ude over hvad jeg kan hjælpe med, vent og se om ikke en eller anden nørd kan hjælpe dig videre,
jeg ville stadig købe en router til mobil modemet og dele forbindelsen på den måde