/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kæmpe mail problemer
Fra : Rytterknaegten
Vist : 824 gange
300 point
Dato : 23-09-12 02:51

Hej
jeg får godt nok rodet rundt i mailproblemer.
Efter at jeg blev enlig igen, og mistede forbindelsen til TDC.
Fik en ny konto hos gmail, og det lykkedes at få det til at fungere sammen med incredimail, som jeg nødig vil undvære. Så virker den "pludseligt ikke", eller jeg har rodet for meget.!!!
Kan efterhånden ikke finde ud af en hujende f..
Den ny mailadresse hos gmail kan jeg ikke finde, den gamle adresse ville jeg fjerne, men kan ikke.
Så beder incredimail om en ind og udgående server, har ingen aning, om hvad og hvor??Var det ikke en Super ide, at starte helt forfra med ny mailadresse, der kan forbindes med incredimail. Forslag: Hvad,Hvor,Hvordan??
Vær sød at hjælpe mig (så enkelt som muligt) helst.
mvh
Rytterknægt John

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-12 04:15

Først logger du ind på din Gmail i den browser du plejer at bruge, for eksempel Internet Explorer.
Når du er logget ind skal du indstille Gmail til at kunne bruges i et pop3 program som blandt andre Incredimail, Outlook Express og andre;
http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=da&hlrm=en&answer=13273
Så lukker du browseren og åbner programmet Incredimail og klikker på Tools og på Accounts, der markerer du din nuværende TDC mail konto og klikker på Remove, når den er væk så opretter du en ny mail konto med din nye Gmail indstillinger:
http://help.incredimail.com/incredimail/help_center/help_article.aspx?is=t&article_id=6

indgående server til pop3 skal være:
Kode
pop.gmail,com
sikkerheden skal være SSL og den skal bruge port 995

Udgående server SMTP skal være
Kode
smtp.gmail.com

Brug godkendelse: Ja
Port til TLS/STARTTLS: 587
Port til SSL: 465

Opsætningen er fra Gmail hjælp:
http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=da&answer=13287
det burde være til at finde ud af ellers må du vente til der kommer en forbi som bruger Gmail, jeg bruger selv Hotmail og Yahoomail og jeg kunne ikke i mine værste mareridt drømme om at lade mine mails komme i Googles nysgerrige hænder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-12 04:21

Citat
Var det ikke en Super ide, at starte helt forfra
jo slet alle de konti du finder i Accounts og opret en ny mail konto, det kan sagtens være med din nuværende Gmail adresse ingen grund til at ændre den, et eller andet er gået galt i din konto og derfor er det bedst at slette kontoen og oprette en ny i stedet for at forsøge at reparere kontoen og måske få lavet endnu mere rod

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-12 04:24

Hvis du har indstillet Incredimail til at gemme en kopi på serveren, så hentes alle dine mail ind i den nye konto med samme e-mail adresse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-12 04:27

Lidt mere om opsætning af Gmail konto i Incredimail:
http://www.oeupdates.com/Setup-IncrediMail-Gmail-Access.html

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 23-09-12 13:29

Hej O. V.N, foreløbig tak
Ved ikke hvad du mener mht Google?For det ikke skal være løven har jeg også oprettet en yahoo mailadresse, skulle jeg helst bruge den og i givet fald,hvorfor??
mvh
John

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-12 13:48

Hvis du fulgte med i spørgsmål her på Kandu så ville du vide at jeg er Google hader,
det kommer ikke mig ved hvad du foretrækker, både Yahoo mail og Google mail skal sættes op til at kunne modtages i et pop3 program, Incredimail er et pop3 program, når det er indstillet så går du videre til opsætning af et nyt mail konto i Incredimail som beskrevet ovenfor
Citat
har jeg også oprettet en yahoo mailadresse, skulle jeg helst bruge den og i givet fald,hvorfor?
du bestemmer selv hvilken mail du vil benytte, det vil jeg ikke blande mig i, både Gmail og Yahoomail kan bruges i Incredimail

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-09-12 16:33

Citat
pop.gmail,com

En lille rettelse, o.v.n. har uforvarent lavet en slåfejl. Der skal stå pop.gmail.com, og ikke ,com.

Bare så det lykkes for dig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-12 19:53

Tak for rettelsen Granner01 jeg bruger ikke selv Gmail og havde overset at der ikke skulle stå pop3 men kun pop, hvis Rytterknaegten har forsøgt med mit forslag så anbefaler jeg at slette kontoen og oprette en ny med de rigtige indstillinger, i stedet for at forsøge at rette i indstillinger

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 23-09-12 19:56

jeg vil ikke indrømme det men måske havde det hjulpet på min læsning hvis jeg brugte briller, det er jo et lille beskeden komma som er sat forkert og ikke et 3 tal

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 24-09-12 13:34

Hej,
arbejder stadig på sagen

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 27-09-12 22:10

Tak for svaret o.v.n..
JEG HAR FÅET MAIL TIL AT VIRKE IGEN.
MVH jOHN

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-09-12 10:33

Tillykke med at mail igen fungerer, god weekend