/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
minibus
Fra : 190e
Vist : 674 gange
40 point
Dato : 21-09-12 23:08

har lige købt en ducato 2,8tdi på hvide plader fra 1998 til 8 personer + fører, på papirerne står der under anvendelse :" SÆRLIG ANVENDELSE", kan nogen fortælle mig hvad det betyder????

sælger oplyste mig om at den måtte køres på lille kort, forstår ikke hvad SÆRLIG ANVENDELSE BETYDER, håber nogen kan hjælpe.

190e

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-09-12 00:27

Det kan være mange forskellige ting, den kan være indrettet med et specielt formål for øje, nem adgang for kørestol, eller andre behov.

I det hele taget kan det være mange former for udformning eller udstyr der gør at den er synet til særlig anvendelse

Accepteret svar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Modtaget 40 point
Dato : 22-09-12 01:11

Hej 190e

Du kan henvende dig på dit lokale synssted ( Synshallen i gamle dage ) - De skal nok være så venlige at fortællle dig omkring hvad du kan og må med din nye bus..

Mvh. Ole F. Brink
www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-09-12 02:02

Køretøjer udformet med henblik på opfyldelse af specifikke sociale behov

Her i betydningen et køretøj konstrueret til befordring af 7 personer eller flere, inklusive føreren

Er du sikker på der er betalt fuld afgift på den bil så den uden videre må benyttes som privatbil til ubegrænset brug?

Jeg har kun set betegnelsen "særlig anvendelse" på specialbyggede handicapkøretøjer, busser indrettet til rullende erhverv, konferencebus o.s.v.
Altså enten køretøjer på fordelagtige afgiftsbetingelser eller med klausuler på brug af køretøjet i forhold til dets indretning.

Ja, den må køres på lille kørekort hvis den er mindre end 3500 kg.

Godkendelse af svar
Fra : 190e

Dato : 28-09-12 23:16

Tak for svaret www.hvidevaredele.dk.