/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Telia x-press
Fra : notatoy
Vist : 291 gange
30 point
Dato : 02-06-03 22:59

Jeg har købt en nokia 3510i med telia x-press abonnement.
Synes helt ærligt det er noget værre lort.
For det først kan deres simkort ikke gemme ret mange beskeder, så flere gange om dagen skal jeg ind og slette både sendte beskeder og modtagne beskeder.
For det andet tilter telefonen ofte, den vil ikke sende beskeder, eller der kan gå op til 20 minutter fra beskeden er sendt til den bliver modtaget. Hvis det er en besked der indeholder mere end 160 tegn kommer den i flere afdelinger, ofte kan der gå op til 20 minutter inden modtageren har hele beskeden. Andre gange modtages kun første del af beskeden, og resten kommer aldrig.
Er der andre der har samme problem?
Er det et generalt problem med telia? eller med telefonen? Eller med x-press abonnementet?
Synes ikke det lever op til hvad jeg forventede, men kan man opsige det inden de 6 mdr. er gået med den begrundelse?

Kommentar
Fra : soll

Dato : 02-06-03 23:02

man har stadig 14 dage til at fortryde lige som på alt andet.

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 02-06-03 23:04

Jeg har haft den mere end 14 dage - 5 uger.

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 02-06-03 23:08

Glemte at skrive at sommetider modtager dem jeg sender smsér til den samme sms 20 - 40 gange på en dag, fordelt over hele døgnet, og dette tiltrods for jeg kun har sendt den én gang.

Kommentar
Fra : soll

Dato : 02-06-03 23:09

så er det desvære forsent.

men et godt råd er få låst den op så kan du sælge den og få det hjem du har givet for den såmt det det vil koste dig at have den i 6mdr (næsten)
eller når den er låst op kan du finde et andet selskab det er godt nok en lidt dyre løsning. men en mulighed.

http://www.dkunlock.dk/sog.asp

her kan du finde en der kan låse den op hvis du ikke selv har mulighed for det.

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 02-06-03 23:15

du har en 3510i, den gemmer beskeder på telefonen... ikke på sim kort.... Det andet tror jeg ikke har noget med telia xpress, men måske din telefon, gå til en nokia butik og hør hvad problemet kan være...

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 03-06-03 00:13

Jeg har samme telefon og samme abonnement og har aldrig oplevet det du beskriver.

MVH Bente

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 03-06-03 12:27

Hejsa. Jeg har også samme tlf og abonnement som dig. Der kan være 100 sms beskeder på tlf, så det er jo spørgsmålet om ikke at gemme alle.
Men det du beskriver med at den enten ikke vil sende, eller der går langt tid før vedkommende har modtaget, og at du selv modtager en besked tilbage, det oplever jeg selv meget, og det er ret så irriterende.
Men jeg tror det har noget at gøre med hvor jeg bor, og hvor god dækningen er, for når jeg fx er i en større by, så oplever jeg slet ikke problemet på samme måde. Men der er jo ikke andet for end at ringe og spørge Telia. Det fungerer ikke optimalt, så det er ikke særligt fedt, og når der er flere der har problemet, må de kunne gøre noget ved det !

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 03-06-03 14:21

Vi er storforbruger af telefoner, har faktisk ialt 8 vi bruger lige for øjeblikket. Der er ikke probelemer med andre end min 3510i. Det er det eneste telia abonnement vi har ellers er det telmore og TDC.
Den kan gemme ca. 32 beskeder alt incl. ( arkiv, indbakke og sendte beskeder) Dette mener jeg er alt for lidt.

Kommentar
Fra : smsidiot

Dato : 10-06-03 07:18

TELIA ER NOGET LORT

CBB STYRER

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 10-06-03 12:57

Jeg har som jeg skrev tidligere selv en telia tlf nokia 3510i min kan gemme 100 beskeder i alt, de 25 af dem er skabeloner, dvs at jeg har mulighed for at have 75 liggende.
Men ellers, er der nogen der har kontaktet Telia og spurgt til problemet ? For så vil jeg da gerne høre hvad de siger til det !