/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Højtaler og mikrofon til Skype
Fra : Tak_for_hjælpen
Vist : 756 gange
97 point
Dato : 20-09-12 10:28

Hej

Vi er flere der på sammen tid gerne vil følge med i samtale fra US, vi bruger Skype og den del skal der ikke laves om på.

Lige nu sidder vi med et headsæt men så kan kun én høre og tale men alle kan vinke

Det jeg ønsker og som jeg ikke kan finde på nettet er højtaler til PC samt en mikrofon så vi alle kan sige noget alle.

Det kan også være højtaler så alle kan høre men kun en der kan tale.

Er det bare mig som bruger forkerte ord når jeg googler eller findes det ikke.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-09-12 10:36
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-09-12 10:36

Der findes også andre, men søg på konferencetelefoner

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 107 point
Dato : 20-09-12 10:43

Du kan i Funktioner > Indstillinger under Lydindstillinger vælge de alm. højtalere du bruger til pc,
hvis du har nogen altså!?

Og vælge din mic fra headsættet, under Lyd ind, så kan alle høre og tale!

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 20-09-12 11:06

der er ikke indbygget højtaler i pc´en.

Så der skal som minium købes højtaler

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 20-09-12 11:09

knap 3.000 er også lige i overkanten - havde tænkt de koster ca 500-800 kr.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-12 11:11

Det kunne være så'n et sæt
http://www.edbpriser.dk/pc-hoejttalere/logitech-s-120-sort-id-383251.aspx

Kvickly har os nogle, Lumatron, til tror det var 149,-

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 20-09-12 11:12
Kommentar
Fra : prio

Dato : 20-09-12 12:05

Sig mig, sidder du og svarer på dine egne spørgsmål?

Jeg troede, at Klaudi og Tak_for_hjælpen var én og samme person?!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-12 12:10

Citat
Jeg troede, at Klaudi og Tak_for_hjælpen var én og samme person?!

Der tror du sat'me forkert så!

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 20-09-12 12:16

tror der et køn til forskel... jeg er køn og han er mand

Hmm tror i hver fald at du er en mand

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-12 12:19

Citat
Hmm tror i hver fald at du er en mand

Kigger lige.... jo den er go' nok

Men bortset fra det, så kan et par ganske alm. højtalere + dit headset bruges.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 20-09-12 12:21

Ja - har siddet og tænkt på det med højtaler - tror jeg tager mine egne med i aften og afprøver terorien.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-09-12 12:57

Jeg bruger ganske almindelige højtalere til PC, til ca. 350 kr. Og så bruger jeg et webkamera med indbygget mikrofon til ca 400. Og vi er flere der snakker sammen på skype samtidig.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 20-09-12 13:24

Vi har webkamera men er bare træt af kun at kunne vinke når det ikke er ens tur samt er den ene person som sidder i US træt af at et sted mellem 7-9 gange at skulle forklare hvordan noget gik i lørdags mødet med cheffen og hvordan den nye lejlighed ser ud eller hvad han ellers har lavet, så ville det være dejligt at han kan forklare sig engang og vi andre står ikke på nakken af hinaden for at komme til.

Så det er kun lyd til alle der mangler samt evt at alle kan tale på sammen tid.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-09-12 14:50

Hvis der er indbygget mikrofon i dit webkamera, så er det kun højttalere du mangler.

Jeg tilslutter mig granner01, da flere på den måde både kan tale og høre samtidig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-12 14:55

Jeg tilslutter mig dette!

Citat
Du kan i Funktioner > Indstillinger under Lydindstillinger vælge de alm. højtalere du bruger til pc, hvis du har nogen altså!?

Og vælge din mic fra headsættet, under Lyd ind, så kan alle høre og tale!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-09-12 15:52

Det webkamera jeg har kan sagtens lave tydelige billeder af flere personer der sidder i kreds om kameraet. Jeg bruger også kameraet når min familie på skype skal se fuglene i haven eller se at stuen er blevet malet. Så hvorfor kan du ikke bruge det?

Tror du kan et kamera kun kan bruges til at optage 1 person?

Og det er et logitec kamera med indbygget mikrofon.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 20-09-12 15:59

Citat
tror der et køn til forskel... jeg er køn og han er mand

Næh, Klaudi er vist også kvinde!

Grunden til, at jeg opfattede jer som én og samme person - Klaudi og Tak_for_Hjælpen - er dette spørgsmål fra nollerik:

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=163573

- nollerik siger tak for hjælpen til Tak_for _hjælpen - men det er Klaudi, der svarer "selv tak".

Men det er nu også hyggeligt - og helt i orden - at snakke med sig selv , man bliver altid lidt klogere!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-09-12 16:09

Citat
Vi har webkamera men er bare træt af kun at kunne vinke når det ikke er ens tur

Hvorfor kan du kun vinke, når det ikke er din tur???

granner01, det er også et Logitec kamera med indbygget mikrofon, som jeg har. Flere personer kan uden besvær ses på "billedet" og med den indbyggede mikrofon, så er man også fri for at headsettet skal ligge fremme.

Jo færre ting, der skal bruges for at "skype", jo bedre har jeg det.

Mit headset er gemt væk, så nu ligger det ikke og roder til ingen nytte.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-09-12 16:13

prio

Citat
nollerik siger tak for hjælpen til Tak_for _hjælpen - men det er Klaudi, der svarer "selv tak".

Det gør Klaudi altid, og det uanset om hans svar er accepteret eller ej

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-09-12 17:34

Ja Klaudi er en høflig mand.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 20-09-12 22:10

Citat
Tror du kan et kamera kun kan bruges til at optage 1 person?

Næ det tror jeg så ment ikke og synes da også flere gange at jeg har givet udtryk for at andre står og vinker mens der er en anden som taler.

Fik ikke afprøvet det med højtaler - den jeg på en eller anden måde kom til at ødelægge dem på vejen så nu skal der købes 2 x højtaler

Tilgengæld tjekket jeg kamaret og der er hverken højtaler eller mikrofon i - den er ren kamara - vil i øvrigt nødigt bytte det ud - det er super godt.

Jeg kan godt lide den der hvor alle kan tale, men tror faktisk det bliver lidt rodet hvis alle kan sige noget på sammen tid - min familie har ikke den selvdisaplin især ikke de 2 unger eller mig når jeg bliver ivrig for at fortælle at jeg har syltet, babyen har kravlet eller andet.

Tror det må blive et par nye højtaler og så nogen der kan bruges til en del andet nu hvor de alligevel skal indkøbes.

Tro lige jeg går i tænke boks

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-12 22:21

Et par nye HT og dit headset så kører det, jeg har mit headset hængende ved siden af pc og lyd ud af alm ht, virker fint!

Godkendelse af svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 20-09-12 22:22

Tak for svaret Klaudi - det mest simple er ofte det bedste

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-12 22:36

velbekomme

og til de tvivlende, jeg er af hankøn, men ikke så køn!